lördag 2 oktober 2010

Tröttmatte

Igår var jag med matte hem till Nitro o Nevyn o vi var ut i skogen o gick, fast vi kutade ju mest.
Matte var trött o inte på sitt bästa humör, för hon hade varit uppe med tuppen o det är inte hennes grej riktigt.. 
Hon jobbade mellan 7-12 igår o då följde jag med henne på jobbet.
Sen åkte vi till Nitro o Nevyn, matte skulle hjälpa deras matte med nåt, men hade inte nån riktig ork eller lust så vi gick ut i skogen o "gick" i stället.
Matte tyckte att Nitro var Hopplös o dom sa att Nitro måste va en Bokstavshund.. ADHD.. DubbelADHD muttrade Matte. 
Men jag tycker att Nitro är rolig :o)
Det är liksom jag o Nitro hela dan. 
i vår egen lilla värld

puss kompis
Matte tyckte att Nitro hade dåligt inflytande på mig :o)
o Nevyn försökte säga till oss när vi busade för mycket.. 
Han är gammal o klok säger dom.. hmm..

Jag fick väl lov att kosta på mig en pose o ett smile åt matte oxå så hon blev glad  :o)
När kvällen sen kom så var det inte bara matte som var trött, 
o när matte skulle lägga sig såg det ut såhär i hennes säng.
  hihi, det gäller att hinna först :o)

Men fasen vad hon springer runt med den där kameran, men det får jag bjuda på, jag sov i alla fall jätteskönt :o)
 
Idag verkar det inte va så mycket liv i matte heller, hon har ju varit uppe med tuppen idag oxå. 
Så var det visst "nån" som hade trängts i sängen hela natten.. 
hmm.. kände hon verkligen det :o)
 
Det är tur att husse är hemma idag o är pigg så jag har fått vara ute o leka o gå skogsrundan.. 
men det blir nog inte så mycket mer aktivitet idag nu, man behöver ju ta det lite lugnt oxå.
Det blir nog bara mysa o pysa i soffan i kväll. 
Där hoppar jag upp som om det vore den självklaraste saken i världen att det är vovvetillåtet :o) o så klämmer jag ner mig mellan husse o matte.. o så tittar matte på mig o säger.. JaHA??!  men sen säger hon inget mer :o)

Tror ni att jag är charmig eller ;o)

3 kommentarer:

  1. Hej på dig, din lilla GOBIT. Matte och jag tycker att du är sååå söt. Synd att du int bor nära mig, för Matte säger att du skulle bli en perfekt "pojkvän" till mig, typ. Undrar va´hon mena med det?..

    SvaraRadera
  2. Tack Ziri, så mallig jag blir nu :o)
    Du är oxå en söt vovve, lite lite mej faktiskt .. haha :o)

    SvaraRadera
  3. Charmig är ju bara förnamnet på dej, Fajer!

    J:son och vovvarna

    SvaraRadera