onsdag 6 oktober 2010

Skoldags

Ja igår kväll var det skoldags för mej igen, o igår var det inte lätt..  
Uj uj, det luktade såå gott på planen där vi håller till så jag hade svårt att ha tid med nåt annat än nosa runt..
Men matte blev varnad redan när vi kom. 
En av kursledarna talade om att, idag är det visst nåt som luktar väldigt gott på planen så idag får vi jobba.. 

Matte tyckte allt att jag var lite småjobbig igår :o)
Det Luktade ju inte bara gott där,, det SMAKADE gott oxå.  
Jag hade Fullt upp med att äta gräs o gräva o ha mig.. :o)
Matte sa att jag skulle komma att bajsa både gräs o mossa idag.

Jobbigt var det vid fikat o teorin igår oxå.. brorsan var ju med :o) o hur lätt tror ni att det är att ligga still strax bredvid honom o inte få leka??
Vi fick i alla fall hälsa på varann o brottas lite när vi var ute, men alldeles för lite tycker jag :o)

Jag var dutti på "Ligg" o "Stanna kvar" igår, men vid en av inkallningarna tog jag en rövare. 
Jag sprang till matte, men SEN.. drog jag till brorsan :o) o så tog jag en sväng förbi alla andra vovvar oxå, innan jag hörde o såg att matte var kvar där borta i skogskanten o ropade o skuttade så jag fick väl springa till henne igen..

Ja alltså, jag tycker ju att det är alldeles för lite lek i den där skolan, så jag passade på medan tillfälle gavs... men matte sa att vi skulle hem o tvätta öronen till nästa gång.. :o)
Men inte gör det nåt, ingen rädder för vatten här :o)
Matte säger att det märks att jag håller på att bli ett riktigt vattendjur nu.
Vi åkte iväg till flygfältet i går o gick en runda där vid myckeln o älvkanten.  Jag kan säga att det var inte så länge jag var torr precis.

 jag började med att plaska lite lätt.
 o sen plumsade jag i så jag fick ta några simtag.
Det var nog inte riktigt meningen att jag skulle simma heller, jag var bara så galet glad o kände mig nog inte riktigt för om jag nådde botten.
Jag blev i alla fall riktigt blöt :o) 
o matte hon dundrade i med ett rungande NEJ! o HIT!, o jag fick bråttom upp o torka mig :o)


torr o fin.. ? ska vi åka hem nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar