söndag 31 oktober 2010

Spåret

Jodå, det blev fint väder idag, så vi kunde åka iväg o pröva på det där med att spåra.
Vi åkte iväg till brukshundsklubben direkt efter frukosten här i morse.. 
Först tittade vi på hur ledarens vovve spårade där vid klubben.
Sen åkte vi iväg ut i skogen o så var det dags för oss "småvovvar" att pröva på det.

Föst så fick jag se när husse gick iväg in i skogen, men jag fick inte följa med.. ??
Jag blev så olycklig, men efter en stund fick jag gå iväg o leta igen honom.. nosa mig fram i spåret där han gått.. o det kunde jag, lätt som en plätt...  HA! han låg o tryckte bakom några små träd en bra bit bort, men jag hittade allt honom. :o)

Sen åkte vi en liten bit med bilen o jag fick ligga o vila mig en stund o sen var det dags för nästa spår.. 
Då hade jag o brorsan samma taktik.. :o) 
Det var ju så mycket pinnar i den skogen så vi trodde att man skulle tugga på dom i stället.
Så vi var liite tröga till att börja med, men när vi väl fattade o hittade spåret så fixade vi det med.

Jag nosade mig framåt i spåret o matte följde efter.
Hon hade inte en aning om vart vi skulle, o ska jag vara ärlig så hade inte jag det heller, men jag följe spåret o till slut hittade jag min Leksak!! i skogen??..  
Jädrar så glad jag blev då :o) 
hur hade nu den kunnat hamna där???
Jag hade varit såå dutti, när jag hittade den, o matte o husse blev minst lika glada som jag :o)

Husse blev Så imponerad av att jag klarade det, han trodde inte riktigt det för han förstår inte hur vi vovvar kan veta vad vi ska göra. :o) visst är Vi väl duttia :o)
Husse sa att jag måste ju få en sån där spårlina o en sele nu för det där var ju roligt tyckte han..

Men ska jag tala om nåt som var riktigt roligt. 
När vi var klara med spårandet, så släppte dom lös mej o brorsan där i skogen så vi fick leka :o)
Jamen som jag har väntat på det.. HELA "skoltiden" o äntligen fattade dom.. tjohoooo.. 
Vi hade så skoj o brottades o rullade runt där på mossan.

Så i kväll har jag varit så trött.
Jag slocknade bland husse o mattes skor direkt när vi kom hem.

men vilken rolig dag :o)

Nu ska matte anmäla vårt intresse till mera kurs om det blir nån som passar.
Så kanske jag får träffa brorsan där på brukshundsklubben igen :o)

2 kommentarer:

  1. Tjoo Ho! O, vad det var roligt igår på spårkursen, nästan en hel dag i skogen.Vov vov. Men visst var
    dom lite dåliga på att förklara vad vi skulle göra.
    Va då spår??? Men tur att vi är smarta och kan tänka
    själv, då ordnar det sig alltid. Jag har oxå blivit
    lovad en spårlina, va kul.Men roligaste var iaf att
    änteligen få släppa loss och busa med dig.
    Ha det sååå bra. Vi ses. Vov vov brorsan Rocky

    SvaraRadera
  2. Heeej Brorsan.. :o)
    Ja bara vi får träna oss lite på det där med spår så kommer vi att bli några riktiga hejare på det..
    Nu ska jag Äntligen få gå ut på en promenad, matte har tråkat sig med huvudvärk hela morgonen, så jag har fått gå ut o kissa själv här..
    Men nu ska det ut o nosas.. vov vov..
    Ha det bäst brorsan..

    SvaraRadera