måndag 1 november 2010

Grushögen är borta.

I morse var matte ganska tråkig. 
Hon låg i sängen o våndades med huvudvärk o ville aldrig vakna till riktigt. Så jag gjorde mitt bästa för att hjälpa till.
Jag hoppade upp i sängen o försökte badda henne i ansiktet med en våt anka, men jag vet inte om hon uppskattade det riktigt.
Hon tyckte att den var lite äcklig.. min fina anka??!! 
Men lite snäll tyckte hon nog att jag var i all fall.

Länge o väl låg hon där o stönade med sin huvudvärk o till slut tyckte hon att jag fick gå ut o kissa själv..
Ja jag är ju dutti så det gick ju bra, men lite småsur blev jag så jag satte mig o kissade Mitt i jordgubbslandet :o)

Men till slut kvicknade matte till o vi kunde gå en runda i skogen. Vi plockade med oss lite ris, o sen var vi o fixade lite hos morbror Aghamore o tände ett ljus till honom. 
Jag fick inte gräva där för matte :o(
Men vi gick hem o grävde sen i stället.
Vi högg vi in på den där grushögen igen.. Matte körde ut små högar som jag grävde ut sen :o) o så hjälpte jag till o skällde ut krattan när hon krattade ut det..
Länge var vi ute o höll på med det, så nu är grushögen borta.
Matte tycker att det är skönt att den är borta, för jag blir så smutsig när jag gräver i den. :o) 
Det fastnar så mycket grus på min mage o i mina fina fanor som jag håller på att få på benen.

Trött blev jag efter att ha varit ute jobbat så länge, så jag ville gå in o vila mig. Men tror ni inte att matte skulle ha upp mig i badkaret o duscha av mig när vi kom in. Hon hade städat i helgen o ville inte ha grus överallt, så jag gick väl med på det då. Även om det var lite motvilligt :o)

2 kommentarer:

  1. Hej :) vad fin eran nya familjemedlem är, väldigt charmig.. Det är bara roligt att du länkat till oss. :) Leon han mår toppen och är i sin bästa form någonsin.

    SvaraRadera
  2. Hej o tack. Ja han är såå fin o helt underbar =)
    Skönt att Leon mår bra.. Han är oxå såå fin =)

    SvaraRadera