lördag 6 november 2010

Äntligen blev det helg..

Den här veckan har jag inte haft så mycket för mig.
Matte har jobbat natt o varit såå tråkig på dagarna.. Hon har bara sovit o sovit.
Men igår var husse hemma hela dan =)
o idag började jag dagen med att hålla honom sällskap när han låg på spikmattan.. 
Han tycker inte att det är så skönt när jag ligger Uppe på honom :o)
så jag la mig snällt bredvid
Sen försökte jag få igång katten på lite lek..
Men det var en trög kisse..
Jag försökte bita o dra i läppen o halsen på han, som jag brukar göra på Nitro. 
Jag var så försiktig så försiktig, men tror ni inte han blev sur ändå.
 Surkatta

Hu vad dom har vassa tassar dom där kissarna.. Husse säger att dom har spikvantar, o det kan jag tro.
men är det inte en rasande vacker färg han har i alla fall :o)

Som tur var så kom i alla fall Nitro o Nevyn sen, så då blev det ju äntligen lite kul :o)
Vi fick kuta nere vid älven.. kallt i vattnet idag kan jag säga..

Sen kollade vi när husse lagade mat.. 
Man vet ju aldrig, man kunde ju Kanske ha fått smaka lite.. 

Men näädå, den där Nitro han är allergisk så han får inget o Nevyn han är för tjock så han får inget heller.. o Jag... jag Ska inte bli för tjock säger matte..
Husse han tycker allt lite synd om mig, men matte är ganska hård. 
Fast... hon gjorde faktiskt godis till mej en dag :o)
Levergodis.. 
jajaja.. jag måste säga att golvet inte ÄR smutsigt säger matte..
Det är bara hon som glömt att ta av motljusskyddet på kameran..
Sån fotograf är hon :o)

Nä nu ska jag nog gå ut o nattkissa lite..
o så matte kan få lite motion.. för hon skulle inte heller bli för tjock :o)
Hon glufsar i sig godsaker minsann, men husse brukar ge henne en pik, när inte jag får smaka på godsaker. 
:o)
natti natti..

3 kommentarer:

  1. Hej på dig din lilla busunge. Tack för att du skrev och kommenterade, och tyckte jag hade en fin kudde. Ja, visst är den fin, det är förstås matte som broderat på den. Hon gillar ju sånt. Har du en egen liten katt? Jag har bara grannkatter, och jag blir så arg när dom kommer in på min gård. Brukar jaga hem dom. Gjorde det inte ont när katten hoppade upp och fräste och klöste dig?. Du är väl van, och en liten tuffing. Vet du.... idag fyllde jag 2 år. De´du. Nu får du ha det så bra, så hörs vi.
    Slaskiga pussar från Ziiri.

    SvaraRadera
  2. Ja jag har TVÅ egna katter =) men dom vill inte busa med mej nånting =(

    SvaraRadera
  3. Nej men titta, har du också en röd katt?! Det har jag också :) Fast min bästa katt är svart och vit, precis som jag. Vad många fina bilder din matte tar. Vi tycker om fina bilder. Vad kul att du också har en egen hemsida :)
    Ha en bra helg!
    Puss på nosen från Miqro

    SvaraRadera