torsdag 25 november 2010

Tjohoo!!

Nu har jag fått en AWARD.. med Jenny.
Hi hi.. hon är allt lite tokig den där Jenny, ge mig en AWARD :o) 
men en stor djurvän är hon....
  det vet matte, för hon brukar läsa hennes blogg.

Så här ser den ut
awarden


o när man fått en award så ska man berätta 7 saker om sig själv..
hmm.. det kan bli svårt.
men vi får se..
1. Jag är alltså en vovve av den finaste o bästa rasen som finns :o)
johoo, det säger husse o matte.. 
ja det finns ju andra fina raser oxå, men inte riktigt så fina som min ras :o)

2. Jag är född på Allaballatassens kennel... kul namn va? 
allaballa.. där är alla balla.. hihi, det är därför jag är en sån ball vovve :o)
ni kan väl synonymerna på ball?
om inte, så är det dom här.
kul, rolig, trevlig, festlig, lattjo, lajban, bra, fin, schysst, alla tiders, toppen, häftig, tuff..
så nu vet ni hur alla balla tassar är :o)

3. Min mamma heter Allaballatassens Madicken.
o min pappa Brinsworthy Higgins.. o han bor på Wintergolds kennel.
(jag tror bestämt att jag får lägga upp deras blogg här i min lista oxå så jag har lite koll på vad som händer hos dom oxå.. )


4. Det finns En som får mig att kissa på mig när hon kommer.. nämligen Pido o Styckans matte. 
Varje gång hon kommer så blir jag så till mig i trasorna så jag kissar på mig.
Hon är ju så busig, precis som jag :o)

5. Jag har hittat katternas toalett här ute, o där är jag o smaskar i mig bajs..  matte tycker att jag är SÅ äcklig då, så idag tog hon en spade o skottade bort Hela katt-toaletten. Åt skogen med den..

6. Mina morgonvanor består av att så Fort husses väckarklocka ringt så hoppar jag upp på honom o säger Godmorgon godmorgon på bästa Fajersvis.. 
Husse säger att det finns inte en CHANS att man ska kunna försova sig här. :o)
Sen följer husse mig ut o kissa, o sen håller jag honom sällskap när han äter frukost.
När han sen åkt till jobbet så tar jag hans plats i sängen tills matte vaknar..

Men när hennes klocka ringer så är det inte så jädrans lätt att veta när hon ska gå upp, för hon snoozar o snoozar o har alla möjliga larm som tjuter o piper här.. 
Men jag försöker i alla fall att få liv i henne, genom att visa nån blöt o smaskig leksak o titta fint på henne.. då smälter hon o vaknar till o säger Heeej Fajerpojken.
Allra gladast blir hon ju när jag hämtar hennes tofflor o kommer upp i sängen med..  DÅ har hon inte hjärta att snooza mer.. :o) 
När jag väl fått upp matte, så äter vi frukost o sen går vi ut på en promenad.
så ser mina mornar ut.. 


7. Min största passion, vad det gäller saker att bära på, är strumpor.
strumpor strumpor, dom är så mjuka o goa o passar så bra i min mun. 
Har inte matte sparkat av sig några strumpor inne på toaletten eller nån annan stans så går jag ner i tvättstugan o hittar mig nåt :o)

Slutligen som en liten bonus, o eftersom jag inte kunde räkna till sju, utan det blev åtta ;o) (ja jag har ju inte gått i så mycket skola ännu) så kan jag väl avslöja hur det ser ut när Nitro o Nevyn kommer..
Det är liksom... "ingenting kan stoppa oss nu"


 om ni undrar vad det är jag stoppar in huvudet i så är det nån slags katt-kulvert som husse har gjort för annars sitter Nitro med sitt stora huvud ut genom kattluckan när han är här..


Sen skulle man nog ge denna AWARD vidare till 7 andra oxå.. 
men nu vet jag rakt inte om jag orkar nåt mer, jag måste nog gå o nanna mig nu :o)
Men det finns många fina o balla vovvar som har bloggar som skulle kunna få den. 
t.e.x den där bamsefar, han är allt en roligt prick
o så dom andra fina allaballatassarna jag har i min lista
o Ziiri, hon är allt en söt liten goldentjej som bloggar.. 
o så den där Bejo, han är en fin vovve oxå, men har verkar ha tagit semester.

Ja jag bara hivar iväg den...
för nu måste jag nanna.. 
jag ska ju väcka husse o matte i morgon :o)
Natti natti

1 kommentar:

  1. Mmm.. Bejo har gått i ide, sticker bara ut en stund om dagen och busar lite innan han återvänder till dvalan =)

    SvaraRadera