måndag 22 november 2010

Matte adventpysslar.

I morse dundrade Nevyn o Nitro in här kl sju o sen har dom varit här HELA dan :o)
Vi har varit i skogen en runda med matte, o ut på en promenad, men annars har hon varit så tråkig o städat o städat o plockat fram en massa julsaker.
Fejat o grejat o haft sig, o hon plockade ihop alla mina saker i min leksaksback.
Så muttrade hon..  -gud vad mycket saker du har Fajer, dom ligger ju ÖVERALLT.. 
Du behöver nog inga julklappar.. 
hmmf.. 
men husse kommer säkert att  köpa julklappar till mej :o)
När matte hade plockat ihop alla mina saker så dröjde det förstås inte länge förrän vi började strö ut dom över golvet igen..
O när matte hade farit fram med den där dammsugaren o sen torkat golven, så la hon på en ny matta i hallen..
Som jag o Nitro tyckte blev bra att vila oss på en stund..
Men SEN.. gjorde vi ett bus :o)
Vi hämtade en näverbit i vedkorgen inne i TV-rummet, o smulade sönder där på den nya mattan..
Matte blev INTE glad när hon fick se att mattan var FULL med skräp..
Hon som städat hela dagen o var helt slut.. usch som hon skällde.. vov vov vov.. 
Ja jag skämdes faktiskt lite, det var kanske inte så lyckat att smula sönder det så där precis när det var nystädat.
 Jag får ta o pussa henne på nosen lite så hon blir go o glad igen :o)

4 kommentarer:

  1. Tjena lilla bus brorsan! Roligt att höra om alla dina bus.Du kanske bara är lite som Emil
    (i Lönneberga)??, men va då lite busig måste man
    få vara. själv slaktade jag mattes mossa som hon
    hade plockat till adventsljusstaken, men jag var
    iallafall snäll och sparade lite.Förresten ett litet
    smart Tips från mig när det gäller katten.
    Prova att bära katten i nackskinnet. Då blir han lugn och man slipper spikvantarna på nosen. Jätte kul tycker jag. Vov vov på dig och hoppas vi ses snart igen. Rocky

    SvaraRadera
  2. HaHa, vilka knep du kan brorsan. Bära katten i nackskinnet :o) Det kanske man skulle pröva, fast dom är lite stora dom här kissarna så jag vet inte om jag orkar bära dom..
    Jag gör mitt bästa o försöker äta upp deras mat så dom inte ska bli så tjocka.. men matte blir så jäkla sur då :o)

    Kul att du oxå gör lite bus brorsan, matte skrattade så gott när hon läste det :o)

    Ja en sån där skolavslutning, med bus o lek vore väl inte helt fel om det blev igen :o)
    vov vov på dig brosan..

    SvaraRadera
  3. Seså Fajer! Gör Din utmaning nu då och klistra in Din fina utmärkelse här på DIN sida!!!
    Ta den!!!!Buss på den!!
    Kom igen då!!!

    SvaraRadera
  4. vov vov.. ja jag ska bara leka med Nitro först =)

    SvaraRadera