lördag 30 oktober 2010

Grus o Bus

Idag har husse o matte börjat förstöra den där grushögen som jag tycker att det är så roligt att gräva i..
 Dom har börjat strö ut den på gården här idag.
Men jag har såklart hjälpt till
Det går ju att gräva i fast det inte ligger i en stor hög. :o)

 Jag har minsann Bara varit Duttig idag :o)
Buset, det var det allt några andra som stod för idag.

Det kom några riktigt fula "gubbar" här, o jädrar i min lilla goldenkropp så rädd jag blev.
Jag gjorde en rivare på hallgolvet o sprang så långt jag kunde i hallen o sen reste jag ragg o skällde ut dom efter noter.
Men dom var inte så farliga, det var ju bara mattes barnbarn.
Men det kunde ju inte jag veta när dom såg så här läskiga ut
Ja det var minsann inte bara jag som blev rädd, matte var precis ut på trappan här när dom kom o jag hörde allt hur hon skrek till..  :o)

Efter en sån chock så fick jag lov att vila mig lite
o när jag låg o vilade mig så kom Styckan o Cupido :o)
Dom ska sova här i natt, för deras matte ska ut på nåt rajtantajtans.
Sen ska jag iväg på den där "skolan" igen i morgon o pröva på det där med Spår.
Så får vi se hur det går :o)

2 kommentarer: