torsdag 14 oktober 2010

Tränar o tränar

För några dagar sen så hittade matte på nåt konstigt...
Hon gick ut o ställde några tallrikar med blodpudding på gräsmattan..
Jädrar vilket kalas det ska bli nu tänkte jag  :o)
Men NÄ, det skulle det inte..  
Vi skulle gå zick-zack, fram o tillbaka, o hit o dit runt tallrikarna, o jag fick inte röra dom.. 
Följsamhet eller nåt kallade hon det. hmm.

Men det var faktiskt jätteroligt. 
Jag trodde ju först att jag skulle få kasta mig över godsakerna, men matte behövde bara säga Ett nej! så hade jag fattat galoppen.. 
"Jättedutti" var jag, men det är inte lika lätt när det är vovvar som står där man ska vara "följsam" med matte.. då blir det lite knivigare :o)

Idag gjorde vi om det där med tallrikarna o blodpuddingen 
o jag var inte ens frestad :o)
Jag visste precis vad vi skulle göra..

Matte testade lite inkallning oxå.
Klarar du det här Fajer, undrade hon.. o gick till andra änden av tallriksraden o ropade..
Jodå.. plättlätt fixade jag det :o)

Ja nu tycker ni kanske att det inte är så svåra övningar.
Men det kan jag säga, att hade det varit matte som skulle springa förbi flera fat med goda kakor, DÅ hade det blivit ett misslyckande. :o)

Så har vi gått i skogen idag oxå, o matte tycker att jag ska balansera o ha mig både här o där.
Ska jag bli en cirkushund eller??
men nån måtta får det va på tokerierna..
Här vägrade jag :o)

Jag hittade nåt mumsigt i skogen idag oxå, tyckte Jag i alla fall.
MEN.. matte var långt in i munnen på mig o grävde ut nåt svart långt slibbigt oidentifierbart.. BLÄÄää!! sa hon.
Attans, att hon ska SE allt då.. men fick jag inte äta det så tog jag mig en knippa mossa i stället :o)
Jag är minsann inte kräsen jag inte, jag är en såndär allätare :o)

Nä, godnatt med er, nu ska jag lägga mig o smälta alla godsaker jag fått i mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar