onsdag 13 oktober 2010

Jobbat o "jobbat"

I morse följde jag med matte på jobbet. Jag brukar göra det när hon börjar tidigt.
Jobbar hon bara till tolv, stannar jag tills hon slutar, jobbar hon längre brukar jag få åka med "tidningsbudet" (nån av mattes döttrar) hem, sådär vid elva-tolvtiden när tidningsutkörningen är klar.
Men idag jobbade hon bara till tolv. 

Jag är så duktigt när jag är med matte på jobbet.
Först väntar jag snällt vid dörren tills matte säger att jag får gå in, men sen blir det bråttom, för jag vet att det brukar sitta nån i soffan där som blir så glad o busar med mig en stund när jag kommer  :o)
Men sen ligger jag så snällt på min filt o nannar medan matte jobbar klart.. Ja jag har nån liten leksak med mig oxå som jag brukar klämma lite på om det blir alltför tråkigt.
Efter jobbet idag så åkte vi hem till Nitro o Nevyn o inspekterade o "hjälpte till" lite med en hundgård o ett hundhus som dom håller på att göra till Nitro o Nevyn.
Jag var riktigt bra på att bära runt handskar o sno isolering :o)
Jag provsprang hundgården lite oxå, o "kissade in" den, o kollade in utsikten som var väldigt intressant.
 Där ska Nitro o Nevyn vara när deras matte jobbar.
Men varför kan inte jag o matte passa dom jämt.??, det skulle ju va så himla kul :o)
Eller vi kanske kunde passa varann, jag Nitro o Nevyn.. 
WOW vilken tanke :o)
Men det är väl bara önskedrömmar antar jag... 
såna som jag drömde på mattes jobb idag när jag låg där o sprang o skällde i sömnen :o)


Nä nu ska jag nanna med husse.. o kanske drömma roliga drömmar..
Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar