måndag 11 oktober 2010

Nu har nog det stor julbadet börjat..

Jag har fått bada 4 gånger på fyra dagar nu.. =)
Inte ute alltså, utan i badkaret..
Det var ett bra tag sen jag badade där nu, men i fredags när matte kom hem från jobbet o jag hade lekt med mormor hela dan, då var jag så smutsig så jag åkte på ett sånt där bad igen..
Jag blev så fin  o luktade så gott, men sen har Nitro o Nevyn varit här i helgen o igår när vi var ute här så rullade vi i jordgubbslandet o hade så kul, ja jag o Nitro alltså..
Men det blev snabbt slut på den leken o jag fick gå in o duscha av mig jorden.. 
Sen när dom hade åkt hem igår så gick jag o matte ner till älven, o då var det nån bonde som hällt ut godsaker på en åker där må ni tro. Jag hann precis kasta mig i backen o rulla o åla mig i det innan matte fattade..
Men matte tyckte inte att det var några godsaker, hon tyckte att det luktade för jävligt, vilket jag ju oxå gjorde sen..
Så det blev badkaret när vi kom hem.. o schampo! =)
*********
Idag har vi varit i skogen o plockat mossa o ris.. Det är såå roligt att springa i skogen,  jag far fram som ett jehu.
 En riktig skogsmulle är jag, o såklart hittade jag lite roliga bäckar o vattenpölar.. inte helt rena..
SÅ det blev badkaret när vi kom hem idag med..
Jag börjar bli riktigt dutti på det där med att bada i badkaret nu =)

Ja jag är dutti på MÅNGA saker =)

Jag stannar kvar när matte springer iväg o "gömmer" min anka

 o sen springer jag o letar igen den.. 
dutti säger matte =)

jättedutti på "Stanna" är jag.
titta så jag "stannar" fast matte drar i kopplet..
 Det var på den där "vetahutkursen" som dom hittade på såna dumheter, eftersom vi "kommit så långt" redan med stanna så kunde matte pröva sådär sa dom..
Som om jag inte skulle kunna det.. tssss.

Nu är jag ju inte dutti jämt förstås..
Nädå.....
en kväll hade matte bakat sig en äppelkaka o skulle ta sig lite fika.. hon hade skurit upp några skivor o skulle bära in fatet till tv-rummet, men så ställde hon ifrån sig det på byrån i hallen o gick in i köket för att hämta nåt mer.
Vad gör en sugen vovve då??
Jo, jag hoppade upp för att ta mig en bit o Såklart kom matte PRECIS när jag höll på med det.. Fy bubblan va sur hon blev.. Så fick man inte göra.. så nu vet jag det, får vi se om jag kommer ihåg det en annan gång =)

Sur blev matte oxå när hon hade varit i tvättstugan en dag o kom upp igen o fick se att jag o Nitro hade haft Jätteroligt o slaktat en gris (min nyaste leksak) så det låg FULLT med ludd i hela hallen..
Som hon gnällde o skällde o matade på.. "Den som Husse Precis hade köpt till mej"..
Men vadå?? Ska man inte slakta dom???

Ja ja, husse har i alla fall varit på lite semester i helgen o när han kom hem igår så hade han köpt Nya leksaker till mej sådeså =)
men dom får jag inte ha nu när Nitro är här..
Jag fick en STOR dinosaurie.. tänk va ludd det måste finnas i den =)

Det var skönt att ha husse hemma igen så jag hoppade upp o la mig i sängen hos honom igår, o när man sover som bäst så kommer matte o stör..
-FAJER!! vad gör du där?? Gå ner o lägg dig i din säng..
SKYNDAR jag mig upp o kura ihop mig vid husses huvud

 Då ser jag så trotsig o tjurig ut säger matte så hon kan inte låta bli att skratta åt mig..
Man kan komma långt med sitt utseende.. men jag fick lov nanna i min säng i alla fall.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar