onsdag 29 september 2010

Fullt upp

har vi här.
Igår passade vi Nitro o Nevyn igen o på kvällen var jag på den där "vetahutkursen" igen. 
Det är så spännande med alla vovvar o jag blir så till mig.
Men jag skötte mig bra o var "dutti" även om jag tyckte att jag kunde komma på ALLA inkallningar..  :o) vilket tydligen inte riktigt var meningen.
Jag var beredd att kuta varje gång nån matte eller husse sprang iväg o ropade på sin vovve. 
MEN jag fick bara springa när MIN matte gick iväg.

Idag har jag varit ute o hjälpt matte att städa undan inför vintern. Det kan visst snart komma nåt som heter snö, o det låter ju oxå spännande. 
Morbror Aghamore tyckte tydligen att det var Jätteskoj med snö.
 
 I förrgår upptäckte jag nåt konstigt med vattnet. Det såg väldigt skumt ut på dammen
o i det lilla fågelbadet gick det inte att dricka vattnet, men man kunde GÅ på det.!! hm.. knepigt.

Idag har jag o matte varit i skogen oxå o plockat lite mossa o ris som hon skulle ha att pynta med.. 

Såklart hade hon kameran med sig, så jag fick väl hoppa upp o lägga mig i nåt stenrös o se lite snygg ut :o) 
Jag kanske kan bli en utvikningsvovve när jag blir stor :o)
Matte har ju köpt ett dyrt objektiv bara för att hon ska kunna ta fina bilder på mig, o som hon håller på o tränar med nu så jag får väl ställa upp..
Jag får ju en godis för besväret så.. :o)

Efter allt jobbande ute o springande i skogen så var jag så trött när husse kom hem idag så jag orkade inte följa han på nån  skogsrunda.  Men vi har varit ute på kisserunda i kväll o nu ska jag nanna så gott.
Natti Natti

2 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du ställde dej där på det fina bladet! då gav du mej ett tips på hur man kan göra ett jättefint arrangemang!Är det matte som har gjort det? Hälsa henne att jag tycker det är jättefint! Woff på dej från Crea

    SvaraRadera
  2. ja det där bladet är mattes första gjutningsförsök. jag har druckit vatten där hela sommaren men nu går det inte längre..

    SvaraRadera