onsdag 15 september 2010

Skogspromenad

Innan matte åkte till jobbet idag så gick vi på en skogspromenad.
Ja skogspromenad går ju jag o husse VARJE dag, när han kommer hem från jobbet..
Men idag gick matte o jag i skogen oxå, 
å jädrar vad roligt det var.
Springa fram o tillbaks, upp o ner, o hit o dit i en hiskelig fart.


Det var inte lätt för matte att fånga mig på bild,
hon fick vara glad om jag råkade komma med i nåt hörn :o)
Men ibland stannar jag till nån kort stund för att titta på nåt
o Då skyndar matte sig att fånga mig med kameran.

Ibland säger förstås matte.. Stanna!!! Stilla!! 
stiiiilla...
Då vet jag att det är dags att posera, för då ska det fotograferas.
  o jag är väl såklart "dutti"
o sitter/ligger stiiiiilla o väntar medan matte smattrar på med sin kamera.
o när hon till slut tjuter, 
Braaaaaa Fajer!!!! 
då förstår jag att det är klart o att hon är nöjd, så då blir det full fart på mig igen =) 

********************

Mitt i våran promenad idag så ringde mattes telefon o
det var från Brukshundsklubben.. 
Jahapp, nu var det dags för mig att börja på "vetahutkursen" oj oj :o)

På tisdag börjar det.. o det var en massa saker matte skulle komma ihåg att ta med sig.. stamtavla, vaccinationsintyg, vattenskål, leksak, godis... Ja det där sista får hon ju absolut inte glömma.. :o)
Sen måste hon nog köpa ett halsband till mej oxå, så vi ska nog åka o köpa det på fredag för då är matte ledig.
Sen får vi se hur det går på tisdag.. om jag är nå "dutti" :o)

3 kommentarer:

  1. Så himla fina bilder på dej!!

    Lycka till på "vetahut-kursen" nu då!
    (klarar nog Du galant!)

    Kram, J:son

    SvaraRadera
  2. Heja dej! Vilken duktig matte du har som tar så fina kort på dej, din racerfräser! Aha du ska börja på" veta hut kurs" Det e en riktig kul kurs det! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Fantasiska BILDER på FAJER när han springer! Mycket rörelse i bilen som gör sig BRA o LJUS o FÄRG o FAJER BLIA aLLTID FOTOGENISK på BILDERNA! TUMMEN UPP! DU ÄR EN PROFFSIG FOTOGRAF UT I FINGERSPETSARNA! MÅNGA KRAMAR FRÅN REBECKA o SNOBBEN!

    SvaraRadera