söndag 26 september 2010

Mitt i maten

När jag höll på att äta min frukost i morse så Dundrade Nitro o Nevyn in.. Dom skulle vara här idag när deras matte jobbade.. 
Gissa om jag blev glad o glömde det där med frukosten :o)

Sen efter en stund kom Pido o Styckans matte förbi o så hade hon "nagelvård" med oss allihopa.. 
Jag låg o njöt o tyckte det var så skönt när hon höll på o pillade med mina tassar.. 
Ja vi var faktiskt duttia allihop  :o)
Nevyn var liite skraj, men med tanke på det så var han jättedutti.
Jag skulle t.o.m kunna tänka mig att göra det igen när alla var klara =)
kan vi klippa en gång till?

Sen gick vi ner till älven o sprang o busade på dom här åkrarna..
Det finns SÅ stor plats att kuta o busa på där =)

kom igen pojkar

Ser jag ut som ett rådjur??
äää, det är bara matte som säger det..

En stor vattenpöl hittade vi att kuta i oxå, o den där klumpen Nitro han puttade mej så jag ramlade o rullade runt i den.
Matte skällde lite då :o)

Det här "gräset" är så himla roligt att springa i .
men undra om bonden tycker att det är lika kul att vi springer där :o)
När man är liten som jag så kan man gömma sig oxå
pass upp..

BORTA! :o)
kolla så förvånad Nitro blev .. hihi

Så hade ju matte den där kameran med sig o det skulle "poseras"
men då var inte alla lika duttiga som vid nagelvården inte..
Den där Nitro, han har inte lärt sig så mycket han inte. 
TRÖG säger matte att han är..
"sitt" o "ligg" det verkar han inte veta så nog vad det är, eller så är han bara lite olydig kanske :o)
Men jag o Nevyn var duttia :o)


fast duttiast det var allt jag

men det gick faktisk få Nitro att ligga still nån kort stund oxå
men ni ser väl vem som förstår det där med att posera? 
hänga med tungan ute på det där viset.. 
ingen hyfs har han

Matte hade visselpipan med sig idag oxå o kallade in oss lite då o då...
o vem tror ni fattade galoppen först :o)

är det godis nu matte??
ja nu har ju inte Nitro o Nevyn tränat på det precis.. 
men Nevyn fattade ganska snabbt.. men den där Nitro. han är i sin egen värld han.. 
Hans matte säger att det går inte att locka han med nånting.

När vi kom hem igen så var det i alla fall Två vovvar som var riktigt trötta..
Ja jag  var så trött så jag orkade inte ens busa när Pido o Styckan kom på kvällen..
så i natt ska jag nanna gott..
natti natti

1 kommentar:

  1. Inte undra på att ni är trötta era racer-fräsar! Men så härligt att ha så stora ytor att springa och ha kul på! Härliga foto på er allihopa! Woffs på er!

    SvaraRadera