tisdag 21 september 2010

Vilken dag

I morse blev jag så glad när matte kom hem, men sen skulle hon lägga sig o sova, för hon hade jobbat natt.. 
Hur kul var det?? Inte ett dugg.
Så jag tyckte faktiskt att jag kunde få sova hos henne, o hoppade upp i sängen när hon hade somnat..
Vet inte om matte tyckte det var en sån bra idé men hon var nog för trött för att opponera sig :o)
Jag tänkte att när nu inte husse låg där o kliade henne på ryggen så kunde väl jag ligga där o krafsa henne på ryggen lite med mina tassar.. 
Är jag inte dutti så säg :o)
Sen kom Nitro o Nevyns matte,  ååå så glad jag blev då, o jag fick gå ut en sväng.. men sen släppte hon in mig o åkte igen.. jamen... suck..
det var bara att nanna med matte igen..
Men sen när matte sovit klart då kom hon igen, o hade Nitro o Nevyn med sig.. 
SÅ glad jag blev-- äntligen lite liv i luckan..

kolla.. jag försöker se ut som en stor o farlig vovve :o)



Framåt kvällen sen så var det dags att åka iväg o börja på den där "vetahutkursen" 
SÅ himla spännande det var.. 
Först satt alla hussar o mattar o vovvar inomhus o lyssnade på kursledarna en stund.. 
O vet ni.. det var en till goldenkille där, o han skällde o var så bråkig o kunde inte alls sitta still.. 
Hans matte sa att han brukade inte vara sådär.. såklart han inte brukade det, det var ju en sak han försökte säga.. 
o min matte o husse hade sina aningar, så husse frågade om han var en allaballatassens, o matte frågade om dom bodde i Venjan..
Japp..
Det var BRORSAN!!  Rocky :o)
Jädrar va roligt när dom äntligen fattade det.. Då fick vi hälsa o så fick vi busa lite när vi hade kommit ut..

Tänk att jag o brorsan ska gå på samma vetahutkurs.
Så roligt. :o)

Tänk vilken dag det blev ändå, fast den började så tråkigt med en sovande matte.. 

o jodå.. jag VAR dutti på kursen :o)


1 kommentar:

  1. nä va kul att du träffade brorsan på vetahutkursen! Ha ha ...tyckte matte inte om när du krafsade henne på ryggen ha ha! nu ska du få veta vad vår Sheltie tik Foffa brukar göra när hon vill att jag ska gå upp. jo då går hon helt enkelt upp och ställer sig på mej! Spelar ingen roll om jag ligger på sidan eller rygg. Nää hon går där fram och tillbaka tills jag ger mej och stiger upp!! Kan du ju testa på matte nästa gång....he he he WoFF på dej!! Som betyder ha det så gott!

    SvaraRadera