fredag 3 september 2010

En rolig vovve-vecka

Den här veckan har inte matte jobbat så mycket, o det lilla hon har jobbat så har jag följt med henne på jobbet. 
Sen har vi passat Nitro o Nevyn en hel del den här veckan. 
En dag var dom redan här när vi kom hem från mattes jobb..
Gissa hur glad jag blev, när jag hade legat o nannat på mattes jobb o väntat på henne o sen kom hem o hörde att det var vovvar på besök här.. :o)
Jag utförde en gnyende steppdans kan jag tala om..
Nitro är så rolig att leka med.. (Menlös säger matte).. så jag blir så tuff  o reser lite ragg o gör mig så stor jag kan :o)
 Matte blir lite orolig att jag ska tro att alla vovvar är så där menlösa som Nitro.. för det är dom inte säger hon.
Jag sliter o drar i läppen på Nitro
o på halsen har han ett löst o bra skinn att dra i :o)
Men ibland erkänner jag att jag är lite liten oxå, bara för att han ska få känna sig lite stor han med :o)

En dag lyckades jag smutsa ner mig så jag åkte på ett sånt där bad igen.. 
Jag börjar vänja mig vid att bada nu, men faderullan så blöt man blir av det.


En annan dag var vi till brukshundsklubben o hälsade på oxå. 
Det är där jag ska gå sån där vetahutkurs sen..
Men nu var vi bara där o tittade på när Pido tränade. 
Pido är ganska duktig, men han har ett problem, han vill INTE att andra vovvar kommer för nära.
 Pido groffsade till o med åt en liten valp som var där.. ?? 
Men jag tyckte den där valpen var rolig... Vi lekte en stund, men först tog vi det väldigt försiktigt o hälsade o nosade o funderade, men så bestämde vi oss till slut för att det skulle nog va skoj att leka lite :o)
***************
Efter det där brukshundsklubbsbesöket så åkte vi tillsammans med Styx o Pido till ett grustag :o)
Ett Stooort grusstag, med stora högar att klättra i o längst ner var där en stor vattenansamling nästan som en lite sjö..
där sprang vi o hade skoj ända tills matte kom på att det skulle fotograferas o vi skulle "posera" uppe på en sten..
Ja det var ju bara att sitta där o vänta medan hon fotograferade, o jädrar vad det skulle tas bilder.. 
Den där Pido är ingen linslus precis o vägrade att titta in i kameran, så matte tog en massa kort..
o sen när dom hade ropat Jaaaa!! Duktiga vovvar..!! o vi hade fått godis o det äntligen var klart.. 
DÅ kommer matte på att vi skulle upp där på stenarna igen.. o det skulle tas mer kort..
Ja,ja, jag börjar ju vänja mig vid det där "ligg still" "stanna kvar" o det där "poserandet" nu..
men ibland blir det riktigt tråkigt o då gör jag som jag vill :o)
En rolig vecka har jag i alla fall haft. o matte skulle oxå vilja att alla veckor såg ut såhär..
Men nu är det helg, o då är husse hemma.. :o)
o HAN... han har vääldigt svårt att säga nej när jag vill ligga i sängen o soffan.. ;o) 
o matte hon håller nog på att kapitulera.. *fliiin*
 

3 kommentarer:

  1. Åhhhhh, man bara smälter!

    Sista bilden där han ligger som en riktig "tonårs-slyngel" och LER så att näsan rynkar sej....
    ....PUSSA SÖTISEN FRÅN MEJ!!!

    Gillar när dom blir så där löjligt "slängiga" i kroppen precis efter valpstadiet. Charmigt (men kan vara ack så frustrerande emellanåt) ...*flinar eftersom mina är vuxna nu...Haha*

    Kram och ha en fin helg!
    J:son

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det "slängigt" minsann..
    Hela kroppen svänger när han går =)
    smal o med långa ben, han påminner nästan om ett rådjur när man ser honom bakifrån.. haha.. men han är SÅååå SÖT =)

    SvaraRadera
  3. Jag kallade Labbas för "Giraffen" när han växte upp....

    Ben åt alla håll och kanter...
    *asgarv*

    SvaraRadera