söndag 1 augusti 2010

Mitt första utomhusbad.

Idag fick jag följa med Nitro o Nevyn i bilen =)
men matte o husse följde oxå med

undra vart vi ska??
kanske till en grusgrop =)
vi skulle inte så långt, bara ner till vattnet för Nevyn o Nitro skulle få bada.
Nitro han var helt galen, ibland såg man bara öronen på honom =)
men Nevyn var lite lugnare, o ville inte alls simma.. bara plaska runt lite.

men jag ville inte ens plaska runt, man blir ju så blöt =)
o när dom såg att jag inte var nån vilde som drog ut i vattnet så slapp jag ha kopplet på mig..
men då bar det sig inte bättre än att jag sprang efter Nitro som hoppade i från bryggan, o där var det ganska blött o halt
så jag hann inte riktigt stanna, utan kanade över kanten.
PLOPP sa det o jag drattade i =)
Nu var det ju inte så djupt där, men lite för djupt för mina små ben, men jag kunde i alla fall simma =) o kom iland..
men så BLÖT man blev
jag for runt som en tok o torkade mig, o som dom skrattade åt mig, för jag var helt vild =)

ser du matte, vad blöt jag blev

jag föredrog o titta på dom andra en stund i stället
men dom såg allt ut att ha ganska roligt där ute i vattnet

man kanske skulle försöka i alla fall
men nä, jag sprang hellre på land.
 så blev det dags att åka hem igen..
o jag var nöjd o glad, fast det inte blev nåt grustag =)
Voff Voff
det var dagens äventyr

2 kommentarer:

  1. Det låter som en spännande dag! Antar att det lilla livet som gott när det var dax att nanna =)

    SvaraRadera
  2. Å vilket härligt hundliv dom verkar ha!!!! :) Helmysiga bilder!!! Racke är allt en riktig liten pötnos! Lycka till!

    SvaraRadera