söndag 15 augusti 2010

Trötta

Nu är vi trötta i detta huset.
Det har varit festival o mycket att fara runt o titta på.
Mest en massa bilar, o jag har fått träna mig att hålla mig lugn o fin =)
Jag får ha en filt med mig att ligga på o en leksak att tugga på för dom tror att jag ska låta bli stenar  då =)

men det kan va ganska intressant o titta på alla bilar som åker förbi oxå.
Men mest spännande tycker jag att två hästar är, som går på andra sidan vägen här


jag försöker få igång dom på lite lek när jag är ut o kissar på kvällarna, men matte säger att dom är för stora att leka med..
Men jag börjar ju oxå bli stor nu ju?? =)

I morgon ska jag ju klara mig själv ett tag, för då blir den första dagen när både matte o husse ska iväg o jobba samtidigt, hur det nu ska gå..
Men det kommer nog att gå bra, matte börjar inte så tidigt o sen kommer nog Styx&Pidos matte förbi o då blir jag så GLAD =)
så kommer säkert gamla mormor oxå, o så är jag ju faktiskt en dutti vovve =) det säger i alla fall matte o husse..
Jag HAR faktisk varit hemma lite själv, så det så..

Men vad detta är för fasoner, det undrar matte =)
men lite charmig var jag allt, för hon tog ju en bild på mig =)
Tänk så mycket man kan få göra bara för att man är så söt... =))

Men häromkvällen när matte kom o skulle lägga sig o jag var i sängen o "läste" en tidning-- DÅ sa hon.  
Nä minsann... nu får det vara färdigdansat i sängen!!
Då hjälpte det inte att va söt kan jag säga .. =)

Apropå söt.. vem är med på månadens bild på hundsajten??, om inte en dränkt Fireblock =D

o vem vann förra månaden?? om inte badpojken "morbror" Aghamore =)

o matte är så glad så hon är alldeles till sig i trasorna...
Fiiiina vovvar säger hon =)

Nu ska den här fina vovven nanna..
natti natti


2 kommentarer:

  1. Hej igen, va stor du har blivit, äter du mycket mat, eller blir du stor av alla stenar du äter. Man ska int äta sånt, för dom är så hårdsmälta. Jag har int provat själv, men alla säger de. Jag har sett dig på hundsajten, du är så gosig så, men du är nog en riktig busunge. Matte brukar kolla på din blogg och alla mysiga kort. Jag fillar att äta på pinnar och kvistar ja´. Så brukar jag hjälpa matte i landen i bland. Jag gömmer mina grejor där, och rätt som det är gräver jag fram dom. Matte blir int gla´när jag kommer in med jordiga leksaker, men hon säger att det ordnar sig. men jädrar i mig när husse kommer in med jordiga skor, då ni........nu ska jag ut och leka. Ha de bra.

    SvaraRadera
  2. Jag äter både mat, stenar, pinnar, blommor o allt jag kommer över =)att hjälpa till i landen gillar jag med =) men det är risk att man måste duscha efter det.. hehe

    SvaraRadera