onsdag 4 augusti 2010

När jag blir stor...

ska jag bli markarbetare.. =)
Det är SÅ roligt att gräva i jord o grus, slita o dra i rötter o kvistar.. o jag är så duktig o inte det minsta rädd för att smutsa ner mig..
Jag har hjälpt husse o matte ute i trädgården i kväll, o ni kan tro att jag blev fin =)
Det började regna o jorden o gruset satte sig så fint i min päls. Ni anar inte hur mycket grus det kan få plats i pälsen på mig, trots att jag är så liten..

När vi skulle gå in så var jag förste man på trappan, o då kom matte plötsligt på att hon hade städat o torkat golven idag. Så hon ropar till husse.... STOPPA HONOM!!!
Det går väl inte sa husse, =)... men.. han fick fatt på mig o så bar han mig raka spåret in i badkaret o jag måste duscha av mig..
Åhh, man Blir ju så blöt av det
så då måste man SPRINGA som en tok så man torkar sen
men man blir ju ren o fin i alla fall =)

***************
i förrgår var jag med dessa två glada ut i skogen o sprang lite

ser ni mej???
om man tittar riktigt noga så ser man två bruna tassar =)
är jag verkligen så liten?  så jag kan gömma mig bakom styckan.. hihi..

Matte har kallat, o då kommer jag ju...
i alla fall ibland ´-)

Jag har hört att det pratas här om att jag ska gå "veta-hut-kurs" så småningom.
Men husse har sagt att det där med "veta-hut" inte är så lätt, han har själv lite svårt för det.
Vi får se hur det går för mig bara det blir dags.

Men till dess, leker jag o busar o har kul.
Igår kväll undrade dom om jag hade fått DAMP ??!!! för då tog jag några varv runt soffan o rev ner en högtalare, plockade upp blompinnar ur en blomkruka, drog ut min nya säng i hallen o ruskade om den o var allmänt vild o galen.. =)

Jamen.. jag är väl bara ett barn,
som inte har gått nån "veta-hut-kurs" än... ´-)

Voff Voff
livet är en fest

3 kommentarer:

  1. Full rulle med valp.Ja det glömmer man inte hur det var =)
    Otroligt fina bilder o vilka fina ögon han har Nissen =)

    SvaraRadera
  2. Riktigt härliga bilder har hon knäppt på dej, den där matten du har!

    Men du....du måste ju SAKTA NER när du springer på en vår brygga??!?
    *vaddå glömde?*

    Ja, du ser i alla fall så lycklig ut där du skuttar med dina hundkompisar, men ta det nu vackert valpen! Du ÄR ju inte så stor än....

    Jaja...jag tjatar också! Men det är BARA för att jag är en sån där tvåbening, förstår du...Hehe!

    Puss på nosen och sniff i nacken!
    Jenny

    SvaraRadera