onsdag 11 augusti 2010

Matte o husses semester är slut

Nu har matte o husse börjat jobba.. 
I måndags gick husse upp tidigt o sa att han skulle åka till jobbet, o när det blev kväll o nästan dags att gå o nanna så sa matte att hon skulle åka till jobbet.
Så det blev bara jag o husse hemma på natten, o när husse hade åkt till jobbet igen nästa morgon så kom matte hem.. 

Efter att jag fått mat o vi hade varit ute o busat lite så skulle matte Sova.!!?? 
Jamen hur kul var det..  
Som tur var så kom mormor o följde mig ut en sväng o sen kom Pido o Styckans matte o följde mig ut oxå, o hur glad blev jag inte då =)
idag blev jag så glad så jag kissade på mig... eller rättare sagt på henne =)
Men däremellan har jag varit snäll o sovit nästan hela tiden som matte sovit.. 
Nä hon vaknar o ser att jag ligger snällt i min säng bredvid henne blir hon så glad o jag får så mycket beröm för att jag varit sååå dutti pojke o inte busat för mycket utan hon har fått sova.. 

Sen när husse kommer hem går vi en liten skogspromenad när matte fixar maten, o så busar jag järnet på kvällen sen =) så ser den här veckan ut här.. 

Jag har ju växt ur den lilla kattsängen nu.. (Jag växer så det KNAKAR säger matte...) så husse har köpt en ny säng åt mig, nästan som kattsängen fast lite större..
 Ibland får jag ett ryck o möblerar om lite, o tycker att den ska va i hallen i stället =)
matte sa att jag hade vänt den upp o ner här..   men vem bryr sig om det
En dag kom matte på mig o husse med det här 
ooopps!
 
Jag hörde hur hon kom in o sa JAHA!!?? 
men då sa husse... ja men han var ju trött =)

Nu är matte lite rädd att det kan va så här det ser ut här hemma på nätterna när hon är på jobbet ´-)
**********************

Några filmsnuttar på mej o mina polare.
se så elegant jag tar av Nitro kopplet =)


matte är inte så bra på det där med filmer, men hon kanske lär sig en dag =)

2 kommentarer:

  1. Näää, nu tycker jag att du är väl hård mot din matte!
    Hon är ju superduktig på att filma och greja till det!

    Och dessutom syns och märks det hur mycket hon älskar dej!
    Vet du varför?

    Jo, för det SYNS i bilderna och man VET sånt som människa, precis som vi VET att små valpisar ska ge 17 i sten-uschlingarna...Hehe!

    Kliar det i tänderna?
    Eller bara i "bus-tarmen"?

    Det där koppeltrixet du gjorde med Nitro var ju stört-skönt!
    Och va go han verkar...(:
    En riktig kompis som du får vara rädd om!

    Ta hand om dej, och ajjabajja med stenarna nu!
    (Hehe....sover du i mattes säng i natt kanske?)

    Kram från 4 hundar och en annan matte...

    SvaraRadera
  2. Kul filmsnutt.Skoj när han tar av Nitro halsbandet...haha...Härlig blogg.Du skriver så fint om din valp =)

    SvaraRadera