lördag 21 augusti 2010

Veckan med matte o husse på jobbet

Den har gått jättebra.
Matte var ju ledig i två dagar oxå, o en dag passade vi Nitro o Nevyn en stund. Så glad jag blev då =)
Nitro är så snäll så jag vågar KASTA mig över honom, vi brottas o brottas tills matte säger att det får räcka o sen måste man lägga sig o vila..!? Jamen hur kul är det.. 
Nyttig träning o nödvändigt säger matte.. så jag försöker.. 
dutti =)

En dag följde jag med matte på jobbet oxå o var så dutti =)
busade lite med några leksaker jag hade med mig o sen la jag mig vid dörren o nannade tills vi skulle åka hem.
Dom andra två dagarna har mattes döttrar varit förbi o tittat till mig o så har mormor varit här o lekt med mig..=)
Matte är lite rädd att den där mormorn inte ska ha koll på allt jag stoppar i mig.. stenar o sånt..
Det är liksom min specialitet att plocka upp saker nästan obemärkt i förbifarten =)
Igår kväll hittade jag en gammal bingolott i hyllan på soffbordet som jag snodde med mig o tänkte lägga mig o "läsa", men matte såg såklart det o sa till husse 
-Nu snodde han en bingolott!! o så tog husse den o la tillbaka den.
Då tog jag en runda runt bordet igen o norpade den så smidigt i förbifarten, =) tyvärr såg dom det igen o husse la tillbaka den.... o jag gjorde en ny runda.
Det var ju en rolig lek i alla fall ända tills dom la den PÅ bordet..

Igår kväll pinkade jag på nya mattan inne i vardagsrummet oxå, jag som varit så "dutti" o inte gjort inne på läänge.. 
o idag gjorde jag om det,
husse stod alldeles bredvid mig så jag KUNDE ju ha korsat benen o talat om att jag var nödig, men jag tyckte ju det funkade så bra där på mattan som sög i sig så bra.


men huvva, det var nog inget bra beslut att kissa där igen, för då sa inte matte att jag var dutti inte. 
Nä då åkte jag ut med buller o bång o matte sa att sånt får du göra ute.
Hon var lite kinkig just då för hon hade precis sett att katten hade både KISSAT o BAJSAT inne..  snacka om att va O-dutti =)


Jag gjorde ett till bus idag oxå... 
När matte höll på o plockade lite här så hörde hon nåt som lät lite konstigt o frågade husse som precis kom in
-Vad är det som låter??
-Ja,a sa husse.. du har så dålig koll.
Då gick matte för att titta o fick se att jag hade hittat en öppning i överdraget på en madrass som låg på golvet i "barnbarn-rummet..
OCH..
 Jag hade fullt upp med att slita stycken ur skumgummit :o)
Det var SÅ roligt, o som det såg ut.. hihi..

Men matte tyckte inte jag var Dutti då heller..
Hon sa till o med att jag kunde gå o skämmas =)
o då gjorde jag det..
Jaja, man kan inte ligga på topp HELA tiden
Man kan inte va Dutti alla dagar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar