torsdag 12 augusti 2010

StenSture med munkorg på motorfestivalen

Det skulle kunna va jag det. =)
Matte hotar nämligen med att jag snart får heta StenSture om jag inte slutar att äta sten.
Jag försöker verkligen att smyga med dom där stenarna. Går o nosar o nosar i marken o försöker plocka upp dom helt obemärkt i förbifarten. Men nää..
För det mesta ser dom vad jag har för mig o dom tjatar o tjatar att jag FÅÅÅR INTE äta sten, för då får man ont i magen o så kan man inte bajsa.

Ont i magen får man, det märkte jag i morse. Jag ville inte alls ha nån mat när matte gav mig det i morse, så jag fick va utan.
Sen hann matte inte sova länge förrän hon vaknade av att jag stod bredvid hennes säng o hulkade, o upp kom det en sten i fia-tärnings-storlek... 
oj oj, matte blev inte glad..Vad tror ni jag fick höra?  
-HAR du ätit sten nu i alla fall?? Man FÅR INTE äta sten!!!!!!!!
o när husse kom hem o fick höra, o se vad jag hade kräkts upp, så sa han att jag snart får ha munkorg om jag inte slutar äta stenar.

Så jag försökte med en kvällstidning i kväll i stället =) 
jag hittade en sån o gick in på min bädd o rev sönder o började tugga i mig..
-Nu läser han tidningen! ropade matte till husse o så kom husse o tog den ifrån mig.. man fick inte äta sån heller.. vad får man äta egentligen??

**********
Nu har här börjat nånting som heter musik o motorfestival o i kväll har jag följt med matte på det. 
Styckan o Cupido skulle vara här hemma för dom kan inte föra sig på såna tillställningar, men jag ska tydligen tränas till det. =)

Det var vääääldigt mycket att titta på där, framförallt många intressanta vovvar =) men man behöver inte hälsa på alla säger matte. Nog för att jag skulle kunna tänka mig att göra det =)
Men jag var sååå dutti.. 
Först satt jag i knät på styx-cupidomatten o tittade
Först kom där nåt dom kallade för hästcruising, o där var Nitro-Nevynmatten med..
fast inte på bilden för då skulle hon dödat oss säger matte, eller ja, hennes hatt syns längst längst bak där =)
o sen blev det mopedcruising o där var husse med 
 o traktorcruising 

Mycket var det att titta på 
o jag satt så snällt o tittade o  var "så dutti så dutti" sa matte....
bara jag inte äter sten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar