lördag 31 juli 2010

Det stora eldprovet

I morse när husse o matte satt o åt frukost o jag kom in i köket till dom så säger husse till mej
-Men vad har du nu gjort? Du ser ju ut som en tomte.
Hoppsan, jag hade fått med mig lite ludd från en leksak..avslöjad =)
När husse sen går ut o tittar på trappan säger han
-Herregud, nu tycker jag att du börjar bli lite väl lik Cupido..

Cupido är en liten "mördarhund" säger matte, för han har "mördat" nästan alla leksaker som min "morbror" Aghamore hade.
o nu hade jag "mördat" Rudolf
det var mycket mera ludd här innan husse hade plockat upp första vändan =) 
Rudolf är liksom "heldöd" nu..
Cupidos matte säger att jag kommer att bli lik Cupido, för jag är precis som han var när han var liten.
o igår var Nitro o Nevyns matte här o sa att jag kommer att bli ett "monster"
JAG!!??.. ett Monster???
HUR kan dom tro nåt sånt??
Det tror i varje fall inte matte =)

Men matte tror däremot att Cupido mördar vovvar oxå, o hon har gruvat sig Så för hur det skulle gå när jag skulle få träffa honom.

Idag skulle matte o husse på ett dop o matte var inte helt säker på om jag skulle kunna vara lugn o tyst under själva dopakten..
vilka tvivel va =)
så jag fick inte följa, utan jag fick åka till Cupido o Styx matte i morse, o vet ni, jag fick ha mattes matta med mig att sova på..
Seger =)

Så idag när jag var där hos Cupido o Styx matte så genomgick jag det stora eldprovet som matte varit så nervös för..
Träffade dom små "nissarna"... o det gick så bra. Dom lekte så snällt med mig, o jag fick t.o.m låna Cupidos pinne,  
o så var vi till ett GRUSTAG!! o lekte oxå =))

Matte trodde inte sina ögon när hon kom för att hämta mig o vi sprang runt o lekte så fint alla tre..
o trötta blev vi

men här tycker matte att "Pido" ser lite orolig ut
o vad stor jag ser ut när Pido ligger, inte konstigt han ser skrajsen ut =)

men jag fick t.o.m sitta i Pidos mattes knä, tillsammans med han... det var väl snällt =)
han förstod nog att jag är en bebis i alla fall.. =)
Ja nu håller matte tummarna att dom små nissarna är lika snälla nästa gång vi träffas.. Så kanske vi kan ha en massa skoj ihop..

Jag har i alla fall haft skoj idag... när jag kom hem så somnade jag o drömde så mina fötter började "springa" o jag "skällde" så jag väckte mig själv =)

o nu är det dags att nanna natt, få se om det blir några äventyr i morgon. Eller om det blir en regnig slödag..
Natti Natti

1 kommentar:

  1. Ja de va nog tur din matte inte va med, då hade de nog inte gått lika bra när hon har såna hemska tankar om Cupido. Du får ta dom med och följa och leka vid sandtaget igen så får dom se va roligt ni hade. =)

    SvaraRadera