torsdag 22 juli 2010

Mitt liv som racke (hund)

Hej, det är jag som är Allaballatassens Fireblock.
Här kommer det att bli lite bilder på mej o lite om mitt liv som racke, ja så heter hund här uppe i Älvdalen dit jag flyttat.

Idag är jag tio veckor o snart är det två veckor sen jag flyttade från min mamma o mina syskon o alla dom andra hundarna på Allaballatassens kennel, och begav mig ut i den stora världen på egen hand.

Men jag är en tuff kille och jag klarar mig så bra. =)
Snäll är jag säger matte, för jag sover snällt HELA natten, ända tills det börjar röra på sig här.
O så är jag så duktig o "hjälper till" när matte gräver i trädgården =)

det är jättekul att gräva..

men matte tycker inte riktigt att jag gräver åt "rätt håll"

Hallå.. här uppe är jag..

En dag grävde jag o stod i så jag blev så smutsig så jag fick lov att ta ett bad när jag kom in, o gissa om jag stenslockande sen =)
Jag har hittat en liten kattsäng som jag tycker är bra =) men matte säger att den kommer inte att räcka länge till mej.
annars tycker jag mest om att ligga UNDER saker, under sängen, under stolar, bakom soffan, o under mattes solstol om jag är ute.
matte säger att hon nog får göra en sänghimmel åt mig om jag ska sova på min bädd, eller kanske köpa ett tält o sätta över den =)
för min bädd sover jag inte på, den är mera kul att leka på, för det låter så härligt om den när man busar på den =)

Eller så kan man kissa på den.. hihi =) det har jag gjort några gånger, men matte kom på det, så nu har hon tvättat den.

Dom sista dagarna har jag hittat mej ett nytt favoritställe att sova på.. inne på toaletten!!

När jag inte sover så busar jag..
En dag fick jag träffa den store Nitro..
Oj, vad stor han var..
Som tur är, så är jag liten o kan springa o gömma mig under mattes bil om jag blir lite skraj..
Men idag har vi busat lite igen, o idag var jag riktigt tuff =)
Jag har även träffat grannhunden Ekke o han var jätteskoj att busa med.

I kväll kom här tre barn o hälsade på, jädrar så skoj jag hade med dom... bus bus bus.. =)

Så har jag fått "morbror Aghamore"s tunnel att busa i..
Full fart...
Tjohoo..
Rätt in i mattes kamera =)

Ja mina dagar är fyllda med busa, sova, hjälpa till i trädgården m.m.

Igår var jag till djurmagazinet o köpte lite bajspåsar o godis, o gissa om dom i affären tyckte att jag var söt =)
för att inte tala om dom som vi mötte när vi gick ut..
Jag var det sööööööötaste som dom hade sett nånsin =))

Idag har vi hälsat på på mattes jobb också o varit en sväng på "trevliga torsdan" o kollat på loppisen.
Tror ni att alla tyckte att jag var söt eller???
JAPP!! =)
Vill ni se mera bilder på söta mej så får ni kolla på mitt fotoalbum som jag har en länk till här på bloggen..

Nu ska här nannas för vi har säkert fullt upp i morgon med..
Natti Natti..

1 kommentar:

  1. Guuud så fin bloggen din blev.Och vilka kanonfina bilder.Verkligen fina.Ja en riktigt,riktigt trevlig blogg =)Grattis och lycka till =)

    SvaraRadera