onsdag 2 februari 2011

Soligt o fint

har det varit idag med, så matte o jag har lufsat efter skoterspåren vid älven.

Matte hade visselpipan med som jag fick med mina allaballamatte när jag flyttade..
Den är Så bra tycker matte, för jag kommer som ett skott när jag hör den.
Jag kommer till o med när jag hör den på film när matte spelar upp nåt hon har filmat. :o)

Matte försökte filma mej idag, men då sprang jag Rakt på henne så hon drattade på ändan o filmade rakt upp i himlen :o)

Jag får springa lös där nere o springer iväg en bit ibland o så väntar jag på matte..

Ibland kommer det nån skoter, o ibland nån skidåkare, o ibland andra vovvar.
Idag kom det bara en annan vovve, men då fick jag lov att sätta mig o vänta medan dom gick förbi.
Matte skulle se om jag kunde sitta kvar..
Tror ni att jag kunde???
Nja... Nästan... jag fick bara lov att göra ETT försök att komma iväg o få hälsa.. Jag skulle ju så gärna vilja leka oxå.
Men man FÅR inte det med alla säger matte.. o Alla ÄR kanske inte som Nitro... åå va surt.. 
Det är mycket lättare att sitta kvar när det åker förbi en skidåkare eller en skoter.
Men vovvar... Det kan ju va en kompis ju..

Idag hade jag förresten fått åka på kalas oxå. Pido fyllde år idag, men matte tyckte att det var för långt att åka, o hon hade inte tid..
Surt igen,, för det vankades SÄKERT pannkakstårta där.. Pido o Styckan brukar visst få det..
Men jag fick smaka en pannkaka med matte i stället :o)
Alltid nåt.. 
Men jag får säga Grattis till Pido i alla fall.. 

GRATTIS PIDO!!



2 kommentarer:

  1. Åh vad han har blivit tjusig!!! Var ett tag sedan vi såg honom så wow=) Härligt att läsa din blogg.
    Fortsatt lycka till med er pärla Fajer.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket..
    Ja han är så FIN =) o en riktig Pärla..
    Synd att man måste jobba, o inte får vara hemma med han Hela tiden =)

    SvaraRadera