måndag 28 februari 2011

En stor pojke

är jag minsann nu.
Jag lyfter på benet oftare o oftare när jag kissar. :o)

Men lite bus gör jag ibland i alla fall.. :o)
Igår när vi gick nere vid älven tänkte jag ta mig ett vinterbad, men då blev det ett jädrans liv på husse o matte, speciellt matte.
Hon gapade så det var bäst att lägga ner den idén.. 
Jag hann bara gå i med frambenen o gräva lite o doppa mig framtill.
Men jag kan ju erkänna att det faktiskt var lite kallt.
Så jag fick väldigt bråttom att torka mig i snön :o)

Några konstiga fåglar simmade det omkring där på älven, som jag inte fick sätta iväg ut till heller.
Bara titta, så jag nöjde mig med det.. Dom var ju rätt stora.

Så mötte vi en vovve igår oxå o jag KUNDE ligga still o vänta när han gick förbi.

Dutti va :o)

2 kommentarer:

  1. Ja du Fajer! Du är sannerligen riktigt duktig som kan ligga still och vänta när sådana "frestelser" spatserar förbi!

    Tyckte Din Matte var DUTTI som skrek så att stämbanden vibrerade när du var så DUM så du trodde att det var okej att bada nu....FYYY!!!!
    Galenpanna!!!
    Och torka sej i snön va????
    Riktig galenpanna e du!!

    Jaja....men en liten pöss på nosen får du i alla fall!

    Tre svarta dårars matte

    SvaraRadera
  2. Hej fajer, ja nu är min matte ganska bra. så i morgon ska hon gå på prommis med mig. De blir kul. Men du, du och jag är väl lite knäppissar vi. Brukar du sitta och kissa? Du som är en kille. Å ja´då, jag brukar nästan alltid lyfta på benet ja´. Fast jag är ju en tjej. Men skit samma, huvudsaken att vi får kissa . Va fin du är när du står och tittar på dom där konstiga sakerna i vattnet. Såna brukar vara i vattnet vid våran stuga på sommaren. Visst är dom fin då.Tänkte du verkligen bada när det är så kallt. Vet du va jag gör på dagarna då? Jodu, nu har husse tagit fram solstolen, och jag är så glad. Vi har haft fina soliga dagar nu, så hoppas det blir vår och sommar snart. Längtar du åsså. Nu ska matte och jag sova. Ha de bra. Massa pussar till dig. Matte hälsar till din matte.

    SvaraRadera