fredag 11 februari 2011

Inge dutti alls

tyckte matte att jag var i morse.
Hon hörde att jag var nere i källaren o grejade med nåt..
-FAJJER!! VAD GÖR DU DÄR??? gormade hon då.
Du har inget där o göra...!!!!

Så jag skyndade mig skamsen upp, men avslöjade mig nog när jag kom o slickade mig om munnen..

För matte började morra o gnälla..
-HAR du ätit kattskit nu igen??
-Man FÅR ju inte äta kattskit.!
-Du får ont i magen..!
o så avslutade hon surt med
-Nu får du ingen frukost..

 Så när matte sen satte ner min frukost i alla fall, fick hon säga varsågod, 5 gånger innan jag trodde att det var sant..

Sen sa matte att det där med kattbajset fick bli helgens problem att lösa..  undra vad hon menade med det.. 

Men när matte kom hem från jobbet så var hon go o gla igen :o)
o jag fick följa henne iväg en sväng med bilen..
Hon skulle åka hem till Nitro o Nevyns matte o titta till henne, o pigga upp henne lite, för hon är sjuk. 
Ledsen för att Nevyn måste fara till hundhimlen o sjuk i lunginflammation, så tyckte matte att hon behövde lite gott att trösta sig med.
Så vi åkte dit o överraskade henne med chokladbollar, som husse o matte hade gjort.

Jag var lite skeptisk när vi skulle gå in där, jag har ju bara varit ute på gården när vi varit där.
Men så öppnade matte dörren o sa att jag skulle titta vem som bodde där..
o när jag kikade in, så stod Nitro där innanför dörren.. 
Tjohoooo, så glad jag blev.
Mitt tvekande försvann på stört, o jag Rusade in o började busa.
Matte tyckte att vi skulle ta det lite lugnare.. men det är ju inte så lätt..

Innan vi skulle åka hem igen gick matte en promenade med oss o sen ville Nitro följa med oss hem, men det fick han inte.. 
Men vi fick ju busa lite i alla fall :o)

*************

Även om jag nu inte var så dutti i morse..
Så har jag varit väldigt go o rar med kissen i natt.
Titta så sött jag har sovit hos kissen
Eller om det är kissen som sovit hos mej kanske..
Det är i alla fall Min bädd, men kissen som sover där för det mesta.

Söta tyckte i alla fall matte att vi var, så hon måste fram med kameran där mitt i natten när hon var upp en sväng..
 :o)
Nähäpp.. nu ska jag ut o kvällskissa.
 Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar