onsdag 9 februari 2011

Igår var en härlig dag

inte så kallt o solsken, o då vill ju matte gå nere vid älven :o) 
så hon får se den där solen.
Men igår gick vi åt ett annat håll än vad vi brukar, så det var lite nytt o spännande.. 
Konstiga höbalar som jag tyckte såg misstänksamma ut, men dom var ju inte farliga kom jag på.
 Massor med fåglar var det oxå.
Jag tänkte springa o ta mig en skata, men det fick jag inte för matte, så det var bäst att strunta i det.. 
Ett ben hittade jag oxå, men då sa matte att jag skulle "Spotta" så att hon fick se vad jag hade.. 
så jag spottade, dutti som jag är.. men när matte såg vad det var så sa hon .. 
-Nä Fajer, det där ska vi inte ha.. 
Så det var bäst att låta bli det med..

Eftersom jag blivit så dutti på att spotta, så satte matte mig på ett hårt prov igår kväll..
Hon stoppade en varmkorv i käften på mig o sa att jag bara skulle hålla den.. o sen skulle jag "spotta".. 
Ja, jag funderade allt en stund, men så spottade jag ut korven o satt o tittade på den o väntade på att matte skulle säga "varsågod"

Men då säger hon "HÄMTA DEN" o ge den till matte.. 
VA!!??
då såg jag ännu mer fundersam ut.. 
visst, jag plockade upp den, men ge matte den.. 
NÄ, DÄR gick allt gränsen..
Den luktade o smakade ju så gott, o var så mjuk o hal, så den "råkade" halka ner i min mage :o)

Men i kväll gjorde matte samma sak med en tuggpinne.. spotta.. hämta.. ge matte.. jodå.. det gick bättre.. Dutti :o)
o tänk att sen SA matte Varsågod.
Jädrar så glad jag blev..

Idag blir det tyvärr inga bilder här :o(
För matte har förbrukat sin gräns för det där med att lägga upp bilder.. 
o hon är liiite sur nu.. hmm...
Vill ni se bilderna så får ni kika in på mitt fotoalbum..
o bläddrar er fram till dom sista bilderna.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar