tisdag 4 januari 2011

HEJ

snöodjuret här
Idag har det snöat o jag har  varit ute o busat i snön.
jag kutar, gräver, hoppar, dyker o är allmänt vild.
ja o så tuggar jag på pinnar säger matte..
 

ja,ja.. lite grann kan jag väl erkänna.

Här på backen har jag en liten samling kvistar :o)
Det mesta smular jag förstås sönder i små små bitar... men jag tar hem lite nytt undan för undan.
Det står en björk här precis där man går upp på gården, o den SLITER jag med mig en kvist från varje gång jag varit ute på promenad.
Dom sitter ganska hårt, men jag får lös dom :o)

Men kvistarna från syrenbuskarna här ska jag nog inte slita i.. 
Jädrar, jag sprang förbi dom idag när jag hade ett litet tokryck o sprang här ute.
Ja jag kanske "nuddade" vid dom lite oxå :o)
 för plötslig började snön att rasa, o jädrar så rädd jag blev. 
Jag visste ju inte vad det var först
 jag kutade därifrån så fort jag kunde i snön
jädrans buskar, skrämmas på det där viset :o)


Sen har jag varit ganska trött resten av dan. 
Jag hörde inte ens husse när han kom hem idag, han sa att jag var en Usel vakthund. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar