lördag 1 januari 2011

Fyrverkeritestad

Hej hopp på det nya året.. 
I går drog matte o husse med mig ut strax före midnatt för att vi skulle se om vi såg några raketer, o så skulle dom se om jag var rädd..

Tssss.. skulle jag? jag brydde mig väl inte om att det poffade o small lite.  
Det var faktiskt riktigt intressant att titta på.  Jag satt länge o väl helt stilla o tittade på raketerna.

Här sitter jag o beskådar fyrverkeriet.  o Så här stilla är det minsann inte ofta jag sitter =)

efter ett tag började husse gå hemåt igen o då blev det svårt... 
Skulle jag fortsätta att titta på raketerna, eller följa med husse..?
   Raketerna?.. husse?.. raketerna?.. husse?
Men till slut fick jag allt lov att springa efter o se vart husse tog vägen :o)
Så tog jag en kvist med mig hem o la mig på gården o tuggade på den i stället..

så nu är jag fyrverkeritestad, o jag klarade mig bra :o)

I dag var det äntligen lite varmare ute så jag o husse har varit på promenad ner vid älven.. så jag fick busa runt i snön lite.

Husse har varit hemma Hela veckan hos mig, jag tycker att det verkar ganska bra med det där jul o nyår :o)
Så kan jag ju inte göra så mycket hyss heller, när han är hemma..

Men ska jag berätta om en som gjort hyss..?
Ni vet den där Nitro, min bästis.
Han smällde i sig FEM kartonger delicatobollar en dag.. 
vad säger ni om det hysset :o)

Som tur var gick allt bra, men matte blev lite upprörd o tvingade hans matte att ringa veterinären.

Idag har han visst bitit en get i rumpan oxå, o inte förstår han att skämmas.. vilken filur han är..  DÄR ligger jag allt i lä, när det gäller Bus.
Jag har hört att han snart ska börja på vetahutkurs hihi :o)

Ja nu ska jag ju inte fnissa för mycket, för jag har hört att jag oxå är anmäld till nåt mera sånt.
Men då kanske jag får träffa brorsan igen :o) 
o Det skulle ju va kul :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar