söndag 29 juli 2012

Bygdedagar o loppis

Den här veckan har jag gått lååånga promenader med husse o så har vi varit på bygdedagar, o idag var vi på en loppis.
Jag måste träna mig att uppföra mig i stora folksamlingar o där det finns andra vovvar säger matte..
hmm...

Men jag var faktiskt duktig idag på loppisen..
Lite pipig blir jag ju om jag ser en vovve, men det verka inte som det hjälper det minsta, man får inte leka i alla fall.

Som tur är får man leka med barnen i alla fall.
Här är jag med mattes barnbarn på en av bygdedagarna..
Hoppas jag får ha den här bilden på min blogg nu, men det tror jag ..
Annars får dom väl skälla på mig.. :o)



Här är jag när jag vätar på ankracet.

Det är en tävling där dom släpper iväg en massa plastankor i en bäck, o har man köpt rätt lott, med numret på den anka som kommer i mål först så vinner man.
Men det hade varken husse, matte, mormor eller barnbarnen gjort...

Jag fick i alla fall hjälpa till att plocka upp några ankor sen när loppet var klart, o det tyckte jag var kul :o)
Jag kunde plockat upp Alla om jag hade fått, men det var 100 stycken ..

I morgon börjar en ny vecka, o husse har fortfarande semseter så det blir säkert fler långa promenader hoppas jag..
Idag såg vi en MASSA gäss på promenaden.. men jag var duktig :o)

Voff voff..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar