tisdag 4 september 2012

Sommaren är slut

o jag har inte bloggat på en hel månad..
Man kan ju undra vad jag håller på med :o)
 
Tja, jag har ju varit hemma med matte o husse ganska mycket.
Först var matte hemma o hade semester,
när hennes semester sen var slut så var husse hemma ett par veckor till.
När hans semester sen var slut,
då hade matte redan tröttnat på att jobba så hon tog ledigt lite till :o)
Sen när hon började jobba så var det helg.. o då var ju husse hemma igen..
Bra jag har haft det va :o)
 
Så hann jag vara hos mormor nån dag medan dom jobbade, o sen blev husse sjuk.
Matte åkte iväg med honom till akuten en kväll.
-Vi kommer snart hem igen sa dom.
Men, nä dom var borta ganska länge faktiskt o det var bara matte som kom hem mitt i natten..
Hon skyndade sig in när hon kom hem, o ropade
 - Faajer... -Faajer...
Men jag var inte hemma :o)

Jag var hos mormor, hon hade hämtat mig fast hon inte skulle.. 
 busig mormor va :o)
 
Sen när husse kom hem så blev han ju hemma med mej några dagar, han var ju inte så pigg förstås, men det var mysigt att han var hemma.

 
I helgen var det tänkt att vi skulle åka till Falun på hundens dag, men det blev inget för husse var inte så pigg o sen blev jag också sjuk.. :o(
Jag kräktes flera gånger på natten o nästa dag såg dom att mina öronlappar var alldeles röda på insidan o svullna o konstiga, o jag var inte riktigt pigg
Matte tog tempen på mig men jag hade ingen feber i alla fall.. men hon ringde ändå till veterinären.
Allergisk reaktion sa han, o att jag inte skulle få nån mat på kvällen, bara vatten..
Så taskigt, men jag var inte så sugen heller.
 
 
Vad har jag gjort i sommar då..??
 
Jo, jag har gått på lite "kurs" eller träning, med andra vovvar.
Första gångerna var jag helt galen :o)
Det var ju så spännande, så jag skällde o gnydde så matte hörde knappt vad ledaren sa att vi skulle göra :o)
Men jag blev duktig sen, efter ett par gånger..
 
Det var några  vovvar som var rätt groffsiga av sig där också, o som ville slåss, jag blev lite skrajsen för dom faktiskt.

*************

Motorfestival har det varit.
 
o nu ska ni få höra..
Den enda gången som jag inte fick följa med.. när matte o husse skulle bort o titta på bilar, då träffade dom
BRORSAN!
 
Dom kom hem o sa
- vet du vad Fajer.. vi har träffat brorsan..
Men hur taskigt var det inte att låta mig vara hemma då??
Men jag fick följa med sen på kvällen o då träffade vi brorsan..
 
Brorsan o jag kollade på varann o sa båda två.. Hörrödu, JAG är störst, bäst o vackrast..
Fast jag måste ju erkänna att brorsan nog är Störst.. men vackra är vi båda två ;o)
 
Matte berättade om vovveträningen för brorsan så nästa gång kom han också o var med på den :o)
 
*******
Sen har jag varit med om en traumatisk händelse i sommar också.
Jag brukar ju följa med matte o mata hästen på morgonen o kvällen.
Jag har suttit så snällt utanför hagen o väntat medan matte gått in med hö till den.
 
Men så skulle vi följa med till hästen en kväll när mattes dotter var här o skulle gå dit till sin häst..
Matte hade mej i koppel för vi hade precis kommit hem från kvällspromenaden.
Så gick hon fram till hagen o klappade hästen, o jag började plötsligt skrika som en galen o rusade hit o dit så matte knappt kunde hålla mej.
 
-Men vad ÄR det Fajer??  sa matte o fattade ingenting.. men det gjorde mattes dotter..
Hon fattade att jag fått av STRÖMMEN!!!
 
Matte brukar alltid dra ur strömmen när vi är dit till hästen, men det hade inte mattes dotter gjort, hon hade bara lagt ner tråden på marken, o den stod jag på..
Jääääädrar så läskigt det var.. :o(
 
Sen försökte dom göra det till en "rolig grej", men det kan jag lova att det var bannemej ingen rolig grej.
Det var så läskigt så läskigt så jag skrek t.o.m i sömnen när jag hade gått o lagt mig.
Jag skrek också för säkerhets skull nästa dag när matte sa att jag skulle komma o nosa på tråden o se att den inte var farlig..
 
Jag blev så skraj för den där hästhagen så jag ville helst inte gå dit mer.
Jag har försökt gå åt alla möjliga håll o slingra mig från det, men matte har bara sagt att jag gått åt fel håll o kallat på mig. 
 
Jag följer henne fortfarande o sitter där o väntar snällt, men det är lite läskigt.
Jag får väldigt bråttom hem igen när vi är klara kan jag säga.
 
Helst ligger jag på lite avstånd o väntar
 
Men jag blir glad sen när jag får hjälpa till att bära hem hö-påsen igen. :o)
 
 

 
Det har varit en väldigt regnig o blöt sommar, o det har gjort att det blivit ett sånt härligt plasketiplaskställe här nere på åkrarna :o)
 
Tjohoo.. jag gillar plasketiplask..
Tror ni mig inte, så kolla.
 

 


Nu får vi se, om det tar nån månad innan jag skriver igen. :o)

Voff voff på er.
  


1 kommentar: