torsdag 12 juli 2012

Regn o regn o regn..

Nu har det blivit så där regnigt igen..
Igår kunde man knappt gå ut o kissa.
Men idag var det lite uppehåll o då tog vi en långpromenad med Styckan, Pido o deras matte..
Gissa om det fanns mycket plasketiplask att gå i ute i skogen :o)

Sen kom Nitan, hans matte o den lilla bebisen, så vi var ute med dom på en promenad oxå.. Så idag har vi tagit igen promenaderna vi missade igår..


EN riktigt fin dag var det i förra veckan, o då var jag ute på ett äventyr vill jag lova..
Då följde jag med matte o mormor på fiske.

Jag satt i en båt HELA dagen.. eller vi hoppade förstås ur o fikade ibland o jag fick bada lite..

här är lite bilder från den dagen

Så härligt att få bada
Det var riktigt varmt den dagen

Fika det är ju inte helt fel det heller :o)




andra gången vi skulle i land o fika så satte jag mig bredvid dom för att se vad jag skulle få..
o då..
bara försvann jag .. :o)



Det var väldigt spännande det där med fiske..





Det var mer spännande på mormors sida,
det hände liksom lite mer där.
Matte satt ju bara o fjantade med kameran så jag försökte åla mig över till mormor.
Matte skrattade åt mej o lovade till slut att jag fick gå över till henne.




Jag hade väldigt fullt upp hela dagen med att kolla in allt som hände.
Det var inte många minuter som jag hade tid att vila mig..

När vi sen åkte hemåt o matte trixade o rodde båten i en ågång mellan två sjöar så satt hon o berömde mig o sa att jag hade varit Så duktig pojke hela dagen..

MEN SEN..
fick jag syn på en sjöfågel som cirkulerade runt uppe i luften.
Jag satt o tittade på den ett tag o matte såg det, men hon sa inget, men hon var beredd o skulle se vad jag tänkte göra..

Men hon är ju inte lika snabb som mej :o)
Plötsligt kom vi väldigt nära vasskanten, o DÅ, hoppade jag ur o DROG som en avlöning..
Matte hann inte alls med, o hon blev så arg o ropade
FAAAJJJERRR!!!!!
så hon blev nästan hes..

Jag sprang iväg långt som sjutton över vassen o matte blev så rädd att jag skulle fastna där, för då hade inte hon kunnat hämta mig.. för där kunde ju inte  hon gå, o ro med båten gick inte heller.

Men till slut kom matte på att hon ju skulle ropa Hiiit Fajer.. !! som hon brukar göra när hon kallar in mej..

Så då började hon kvittra Hiiit Fajjer,, kom får du se, o så stod hon i vassen o plaskade i vattnet :o)
Ja då blev jag ju lite nyfiken o kom..

Men hon var inte riktigt glad, det var hon inte.. hon frågade lite surt..
-VARFÖR gjorde du så??!!

Ja men vad trodde hon..??
Jag hade ju suttit i båten hela dagen o tittat på både det ena o det andra som åkte i sjön, o jag fick inte hämta nånting en endaste gång..  Så jag tänkte..
Nu hämtar jag en sjöfågel.. :o)

Så är det faktiskt jättelänge sen jag gjorde nåt bus nu, så det var liksom dags :o)
och när matte hade fått tillbaks mig så var hon glad igen.. o jag hade ju  FAKTISKT flytväst på mig.. så det så.

Sen sa matte.. JaJa, det är kanske det där du är skapt att göra.. springa runt i plasketiplaskmarker..
men fåglarna ska va DÖDA Fajer..

Jag ÄÄÄLSKAR faktiskt att springa där det säger plasketiplask..
Jag blir tokglad då :o)
o varför sköt hon inte bara fågeln så hade jag hämtat den..??
Då hade vi haft både fågel o fisk med oss hem :o)

Slutet gott allting gott...
o matte har lärt sig att hon nog ska påminna mig med ett "stanna" när det blir för spännande.

Nu får vi se om jag får följa med på fler fisketurer :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar