måndag 23 juli 2012

Inget mer fiske

har det blivit för mej ännu :o)

Vi har mest varit hemma o pysslat, o jag blev visst en sopgubbe när jag blev stor säger matte.

Bära sopor har blivit min livsuppgift.. :o)

Matte o jag var hemma hos mormor en kväll o matte tog med sig mormors kompostpåse, men soppåsen var tom så jag hade inga sopor att ta..
Lite besviken var jag allt o tittade undrade på matte..
Halvvägs hem såg hon att jag hade stannat o stod o tittade efter henne..
Så ropade hon
-Men kom Fajer.. vi ska slänga det hemma..
Varpå jag överlyckligt vände om o sprang hem till mormor igen,  upp på trappan där o hämtade mormmors grannes soppåse.
Sen sprang jag lycklig med hög svans efter matte igen..

Som hon skrattade åt mej..
Jaja, sa hon, vi slänger väl den hemma hos oss oxå då, Du är allt en duktig pojke du Fajer.
:o)

Ja jag Måste ju få hjälpa till..
En dag var matte ute o pysslade med nåt spännande här o hade lämnat mej på balkongen.!!
Då blev jag då lite förtvivlad o fick lov att säga till, annars är det sällan som jag gör det..



Jag tänkte nästan hoppa över räcket, men matte lovade komma in o släppa ut mej..

Så har vi varit ute på promenad med Nita, Styckan, Pido o dom där två små filurerna som jag nästan är lite rädd för


En kväll var vi på "träning" oxå..
Jättemånga vovvar var det.. o Jättejobbigt.. :o)


Matte säger att jag blir helt "skruvad" när det blir många vovvar :o)

Vi får se om hon orkar följa mig på det den här veckan oxå..
Nitan ville visst oxå Följa, eller om det var hans matte som ville :o)

Mattes semester är ju slut nu, men husse ska vara hemma med mej två veckor till har han lovat.. o Sen har matte lovat att va hemma en vecka..

Husse han har varit borta i nästan två veckor oxå
Då passade jag på att sova i hans säng på nätterna :o)
Men jädrar så glad jag blev när han kom hem.
Det var en kväll när jag låg inne hos matte i hennes pysselrum som jag hörde nåt som lät här ute, så jag smög mig ut i hallen o morrade lite.. o DÅ kommer HUSSE in!!
Jädrar som jag dansade o sjön.. :o)
Jag fick en massa nya leksaker med husse oxå.

o den här veckan jobbar matte natt.. så då är ju hennes säng ledig ;o)
Så jag ska nog nanna mej

Natti Natti..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar