fredag 13 maj 2011

Hipp Hipp Hurra!!

idag är min födelsedag :o)
Jag har fått ett tuggben med husse, men matte hon GLÖMDE att köpa en present till mej när vi var i Mora igår.. 
Hon är för vimsig den där matten.. man får ha lite tålamod med henne..
Men vi hade kul igår o dom andra dagarna när hon har varit ledig i veckan.

En dag lånade matte Nitros agillityhinder och gjorde en liten bana här på gräsmattan som jag skulle få pröva..
En sån där tunnel har jag ju krupit genom förut så det kunde jag ju, men nu satt matte fram en annan tunnel, som inte var helt öppen i ena änden utan där var bara ett tyg som hängde..
Matte undrade om jag skulle våga krypa igenom den, men innan hon hade satt fast tunneln i marken o gjort klart så hade jag sprungit igenom den, o matte stod där förvånad o sa Jaha??  :o)
Jamen skulle jag inte kunna det... jag var faktiskt riktigt duktig, jag var bara lite trög när matte försökte få mig att gå på en planka, men jag förstod det ganska snabbt i alla fall, om jag får säga det själv :o)
Så när jag hade förstått banan så blev jag så snabb o kutade genom den där tunneln så matte hann inte med, o hon konstaterade att det där nog inte var nån sport för soffpotatisar :o)

I går tog matte mig med till brukshundsklubben på lite träning. Jag har ju gått här hemma nu hela vintern o inte träffat andra vovvar än mina polare som jag busar med..
Ni kan tro att det var jobbigt att komma dit till brukshundsklubben o få se så många vovvar samtidigt.
Jag blev så ivrig så jag skakade i hela kroppen o skällde o hade mig.. :o)
Men efter ett tag lugnade jag ner mig o klarade till o med att ligga stilla väldigt nära alla andra vovvar.. Ja faktiskt ALLDELES bredvid varandra.. Men det var jädrigt jobbigt, så jag fick lov att gny lite ibland :o)

Sen blev jag lite trött o fick vila mig lite när vi var hem till mattes dotter ett tag, 

o det var tur för på vägen hem stannade vi till hos Nitro o skulle ta med han ut på en promenad för han satt där i hundgården o hade tråkigt.
Gissa om han blev glad när vi kom. Men han hade inget halsband o koppel ute så det höll nästan inte på att bli nåt av med promenaden.
Men sen sa matte att han får väl låna ditt koppel då Fajer, o det fick han :o)
Själv fick jag ta bilselen o ett grimskaft som matte hittade i stallet där, det gick bra det med  o glada blev vi när vi fick ut o gå tillsammans en sväng..

 
Vi hade ju förstås tänkt oss lite bus oxå, men det hade inte matte..
Men då gjorde jag faktiskt ett litet litet bus :o)
Jag snabbade mig på in i hundgården jag med när matte skulle släppa in Nitan där igen. 
Vi han med några brottningar  i alla fall innan matte kom efter o fick fatt i grimskaftet som jag hade på mig :o)

Sen när vi kom hem igen igår så hade matte fått post.. 
Det var från brukshundsklubben o nu är det visst dags för mej att få gå på kurs igen.. Det ska tydligen börja snart nu..
Det kommer att bli jobbigt, men kul tror jag oxå.. :o)
Nähä, nu ska jag få smaka lite pannkaka har matte lovat.. :o)
Natti Natti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar