tisdag 17 maj 2011

Vilken dag.....

I morse när jag hoppade upp i sängen o sa godmorgon till matte, så sa hon... 
-Idag ska jag vara hemma hos dej Fajer..
Det lät ju jättebra. 
Efter ett tag åkte vi iväg med bilen o kom till ett ställe där jag fick syn på en vovve.. 
Jädrar vad spännande, jag blev så uppspelt o glad. Vad skulle det nu bli.. 

Vi gick in i ett hus o där fick jag kliva upp på en våg o väga mig, jag hade knappt haft tid, det luktade så spännande där..
Men jag var duktig o vägde mig snällt.. 
Sen fick jag o matte gå in i ett rum o så kom det en veterinär o sa
-Tjenare Fajer..
Tror ni att jag blev glad :o)
Sen lyssnade han på mig o det var så mysigt när han klappade mig o höll på.. men SEN blev det konstigt..  Han stack mej o jag blev så trött så trött så jag kunde inte hålla mig vaken..
Så när jag vaknade igen hade dom tydligen röntgat mina höfter o armbågar, o så skulle vi åka hem igen. 
ååå så trött jag var.
benen bar mig inte ens när vi kom hem.. :o( 
stackars mej..

Jag ville inte ens gå in när vi kom hem.. jag bara la mig här ute på gården o såg eländig o trött ut..
Fast rätt fin ändå :o)
Det tog hela dagen för mig att vakna till liv, precis som det brukar göra för matte :o)

Jag vägrade gå in fast matte lockade på mig, men hur trött jag än var så orkade jag ta mig upp i skogen här o hitta mig ett stort gammalt ben som jag tänkte ha o gnaga på när jag nu inte orkade göra annat än ligga..  Det är inte klokt vad jag kan hitta mycket fynd här i skogen :o)
Men tror ni inte att mormor var här o skvallrade för matte så hon kom o tog av mig benet o kastade bort det.. :o(
Jag blev så ledsen o sur så jag låg bara här ute o väntade på husse hela dagen.. Jag vägrade att gå upp.. men när matte kom ut o sa 
-Snart kommer husssse..  Då FLÖG jag upp :o) 
-Snart, sa jag sa matte.. 
Men då satt jag i alla fall upp o väntade tills han kom o när han kom blev jag så glad.
Sen följde jag husse en kort runda i skogen,  men jag var inte alls så pigg.. 
Det är först nu på kvällen som jag börjat orka röra på mig.. 

När vi kom hem idag så hade jag fått post oxå :o)
Matte lockade på mig o sa  KOOM Fajer.. du har fått post.. men jag orkade inte.. 
Men nu har jag läst det.. det var från brorsan.. :o) 
Han ska gå på "vetahutkurs" o börja samtidigt som mej :o)
Tjohoo.. då syns vi säkert där, matte ska bara få lite ledigt från jobbet, men det ska säkert gå bra säger hon... 

Stilig hade brorsan blitt, precis som jag :o) 

Tack för posten brorsan.. Hoppas vi syns där på kursen snart då. 
Så skoj det ska bli.. 


4 kommentarer:

  1. Hej du! Hoppas du har återhämtat dig nu, stackars oss. Jag var på samma röntgen igår, fy säger jag
    bara, den där sprutan gjorde ont oxå. Jag var oxå
    trött precis hela dagen. Nu får vi hoppas på ett
    bra svar från röntgen. Va kul att vi ska gå på samma kurs igen. Det lär väl inte va tillåtet att busa nu heller, suck. Men hälsa får vi väl göra iaf.
    Ha det gott i solen, ses på måndag då. Vov vov

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Min matte e då lite vimsig ibland
    hon glömde skriva Rocky. (anonym det e jag det)
    ha ha.

    SvaraRadera
  3. Ha ha. jag förstod det brorsan. Min matte är supervimsig Hela tiden :-)
    Husse brukar säga att hon inte skulle klara sig utan honom. :-)
    Ha det gott brorsan.

    SvaraRadera
  4. Åh vad ni har varit duktiga o varit iväg o röntgat redan... åh vad nervös vi blev här i Higgins hus;) må gott på *veta hut kursen?* heter den verkligen så? :)

    SvaraRadera