söndag 24 april 2011

Superroligt

hade jag igår..
Ja först var matte lite tråkig förstås o åkte iväg o skulle handla presenter.. 
men på kvällen då gick vi en lång promenad nere vid älven.
Där var massor med fåglar att titta på o dom förde ett hiskeligt liv, men lite spännande var dom allt.

Men jag struntade i dom o vi fortsatte att gå.
Plötsligt kom vi fram till en sån rolig bäck som det bara forsade vatten i.. o jag tyckte det var så kul att springa i den o försöka fånga vattnet.. 

Jag blev helt vild o galen :o)
här hade jag sansat mig liite, för jag hade redan sprungit som en vettvilling upp o ner i bäcken några gånger innan matte började filma mig.


När jag hade busat klart där så fortsatte vi att gå, o kom till slut hem till mattes bror..
o DET var rena himmelriket för mej... 
Först jagade jag iväg en kisse så den klättrade HÖGT upp i ett träd o där satt den så länge vi var där..
Vi var där en bra stund, det var så många där som ville leka med mej, o kastade boll med mej. 
Ni kan tro att jag var i mitt esse :o)

Så var där en liten flicka som ville "ut o gå med mej" så jag ställde upp o hon fick gå runt där på tomten med mig i koppel.. 
Hon tyckte att jag var SÅ snäll o hon tyckte om mig så mycket, så hon skulle fråga matte om dom skulle byta, så hon fick mej, o matte fick hennes kisse. den som satt högt upp i trädet :o)
Men hon vågade inte riktigt gå o fråga matte det..
Undrar vad matte hade svarat om hon hade gjort det.

Så när hon måste gå hem till sej o lämna mej där hos matte så blev hon riktigt ledsen..
Hon skulle köpa en hund NU!! sa hon o grät när hon gick hem.
Stackars liten.. jag får nog ta o hälsa på dom flera gånger..
bara inte matte byter bort mig mot en kisse :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar