måndag 18 april 2011

Hårda bud i mellerud

idag gjorde jag FEL :o(
Jag sprang ner på vägen här till en vovve som var på väg förbi..
En vovve som Pido o Styckan redan skrämt skiten ur en gång.
Jädrar så sur matte blev på mig. 
Hon tog mig i nackskinnet o läste en Lag för mig.
Lagen om att man håller sig hemma på sin gård o inte springer iväg till allt o alla.  
Sen fick jag gå in o skämmas.
Matte åkte iväg med bilen o jag fick inte följa. Ingen puss o klapp fick jag när hon åkte heller.. 
SÅ sur hon kunde bli för att jag ville skaffa mej en lekkompis då.

Sen när matte kom hem igen så hade hon Nitro med sig o då tänkte jag rusa iväg till honom, men NÄHÄ.. 
Då sa matte att jag skulle stanna, så det var bäst att sätta sig på rumpan o vänta..
Vet ni vad hon gör sen!!??

Rena tortyren...
Hon gick med Nitan mitt framför nosen på mig.. fram o tillbaka, fram o tillbaka o jag fick sitta där.
Sen kopplade hon lös honom mitt framför mig o vi fick sitta o titta på varann ett tag, tills matte sa Varsågod..
Det var inte lätt ska jag säga er.. men vi klarade det både Nitan o jag..  sen busade vi en stund o så fick vi gå på en promenad med matte.

Men sen på eftermiddan så var det minsann Nitro som gjorde bus.
Matte hade balkongdörren öppen så vi fick gå ut där om vi ville o när vi var där så kom grannvovven Ekke o vad tror ni Nitro gjorde då..
Joho.. han HOPPADE över räcket o ut till Ekke.
Matte sprang ut o fick tag på honom o hade in honom igen.. men då sprang han fort som attan ut på balkongen igen innan matte hann stänga dörren, o hoppade över IGEN.
Själv blev jag helt förtvivlad för att jag inte kunde göra samma sak.. Jag hoppade upp på ett bord o pep o gnydde o var alldeles ifrån mig.
Dom såg ju ut att ha så himla skoj där ute.
Men det varade inte så länge, för så fort dom fått fatt på Ekkepojken så gick hans matte iväg med honom o Nitan fick gå in igen.

Tänk att man inte får leka med vem man vill o när man vill.. 
Asch.. hur ska man kunna lära sig det..??
Mycket kan jag.. men avstå från bus o lek.. 
DET är SVÅRT..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar