onsdag 27 april 2011

Sköna dagar

har vi haft här på sistone..
Matte o jag har gått nere vid älven varje dag.

Det var värst vad hon har fått fart på galoscherna o börjat röra på fläsket.. undra om hon har kommit på att det är bikinisäsong alldeles strax :o)
Kul är det i alla fall.
Matte brukar t.o.m springa o busa med mig där nere på åkrarna.
Ja så får jag ju träna mig lite på att gå fint ibland oxå, o springa o hämta kopplet som matte kastar iväg.
Fast det är bara roligt..  :o)
Så har jag plaskat lite i vattnet.


Så vill ju matte att vi ska "vila" där på bryggan, eller träna att sitta still o coola ner sig.
Men det går ganska bra, för det finns väldigt mycket intressanta fåglar man kan titta på då :o)



Annars har jag fullt upp på dagarna med att ta hem ved här.
Matte eldade ju upp alla dom där pinnarna jag hade samlat ihop, så nu får jag gå upp i skogen o dra hem nya.
Matte förstår inte hur jag kan hitta så stora pinnar o dra hem :o)
Är jag inte duktig så säg :o)

Så har husse kommit hem oxå o jag har fått nya leksaker
Tror ni att jag blev glad, eller tror ni att jag blev GLAD :o)

*********
Här är en bild från en av dagens promenader vid älven
Kan du stå här vid stenen lite undrade matte..
Men hallå.. varför då?? 
men jag är ju en snäll vovve så det är klart jag gör som matte vill :o)

Ja mormor hon säger VARJE dag till matte.
-Ed ir allt en Frekan Racke..
vilket betyder..
- det är allt en snäll vovve :o)
mormor hon tycker så mycket om mej, för jag är så snäll.
o den lilla flickan som jag var hos häromdan hon tyckte oxå om mej.
Hon hade sagt att hon hoppades att matte skulle komma med mig igen, så skulle hon allt ta mig med o gå o visa mig för en kompis :o)

Nä nu är det allt nannadags..
Nu ska jag inta ryggläge, för det är precis vad jag gör när jag sover.. 

på rygg med benen rakt i vädret :o)
Natti

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder och filmer. Så söt när han sitter och tittar på fåglarna. Man se hur nosen vibrerar =)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det gör man ju, det har jag inte sett förut =)

    SvaraRadera