söndag 17 april 2011

En skön helg

har vi haft här.
Matte har varit ledig ända sen i fredags o vi har varit ute massor.
Nästan hela dagarna.
Matte har tagit fram trädgårdsmöbler o grejat o städat undan här ute.
Jag har hjälpt henne lite o hämtat skräp under altangolven för matte är lite för stor för att krypa där..
-Du är allt en DUKTIG pojke du säger matte när jag hjälper till :o)
Ja jag hjälpte henne med lite annat oxå, bära nån soppåse o lite sånt..

Men VET ni vad mormor gjorde med mina pinnar?? 
Hon har samlat ihop allihopa o lagt dom i en hög som dom tänker elda upp..
Mina pinnar!!?? 
Som jag samlat på Hela vintern.. 
Ja det var en hel del pinnar som låg utspridda här i trädgården :o)
Jag får väl försöka sno tillbaka några innan dom sätter fyr på dom, eller så får jag väl skaffa mig nya

Sen har jag lekt isbrytare i dammen, så nu är all is på den borta :o)


Igår åkte vi iväg till ett ställe för att titta på en "ispropp" i älven, men den var inte kvar, så där behövde jag inte leka isbrytare :o)
Där forsade vattnet för fullt så det var bäst att jag var i koppel..
Sen har jag gått skogspromenader med husse, o

lekt med grannvovven Ekke oxå.

o i morgon har matte sagt att jag ska få leka med Nitro :o) 
Så det är bäst att jag sover nu så jag orkar med det.. för det kan bli livat..
Natti Natti

2 kommentarer:

  1. Efter att jag tre gånger dragit ifrån min matte så får jag inte gå lös längre. Attans också! Lite sorgligt när lindorna dräller av stora feta sorkar! Men jag är ju inte lika lydig som du. Det är kanske därför. Ha det bra och tass på dig från Sälma!

    SvaraRadera
  2. Men Sälma så busig du är :o)
    Ja ibland är det frestande att dra iväg, jag försöker dra iväg en bit ibland oxå när jag ser nåt intressant, men matte blir så sur då.
    Bland annat så är det ju jäädrigt spännande bakom huset här hemma. Men där får jag inte va, för matte har ingen koll på mig då o så misstänker hon att jag äter upp fåglarnas bröd..!??? Skulle jag?? ;o)

    SvaraRadera