fredag 10 december 2010

Ingen mera kattmat

har matte tänk att det ska bli för mej nu.
För nu har hon satt kattmaten i bur, o jag är nog lite för stor för att trycka mig in där.. Jag har ju inte försökt än förstås. 
Men gör jag det så säger matte att hon har en plan B.. hm?? 
Kanske lika bra man låter bli.. 

Jag har ju hittat andra godsaker så katterna kan väl få ha sin mat ifred..
Jag tar hand om den lite senare.. bara katterna har haft den ett tag :o)
Jag har nämligen upptäckt att i källaren står det en låda... där man kan hitta kattbajs.. :o)
Så har jag ju en väldigt bra nos att spåra med, så jag har t.o.m hittat kattbajset som matte kastade till skogs här före..
Det finns SÅ mycket intressant under den där snön.
Det är så roligt att leta i den.
Jag hoppar o skuttar o kör ner nosen i snön, o ibland gör jag fynd..
Igår hittade jag en död mus, o det tyckte matte var lika äckligt som kattbajsen så den fick jag inte heller äta upp.
En gång när jag var ute med husse så hittade jag t.o.m en Levande mus, men tror ni jag fick äta den då??!!
Nää
Jag kan inte förstå varför det är så mycket som man inte får äta.. 

Så har jag ju en passion för pinnar oxå.
Jag far runt som ett skållat troll i skogen
 så sliter jag med mig nån kvist i förbifarten o smular sönder den.
Det finns inte en kvist som ligger kvar på samma ställe i skogen när jag har varit på promenad säger matte :o)

 Men matte är inte så pigg på att springa runt så mycket i skogen nu, för det är så kallt hela tiden o hon är en riktig fryslort.
För din skulle Fajer säger hon o drar på sig täckbyxor, tröja, jacka, en mössa långt ner över öronen, en stor halsduk, vantar o långa stövlar o så följer hon mig i alla fall på en snabb runda... o så brukar ju husse följa mig på en skogsrunda oxå, om han kommer hem innan det blivit för mörkt..
Men så mycket skogen blir det ju inte just nu.. o det är ju lite trist..

Men idag kom matte hem här med Nitro o Nevyn.. o DÅ blev jag glad kan ni tro.. Tjohoo o tjohej, äntligen lite bus o lek..
Matte tycker förstås att vi bara sliter i- o tuggar på- varann.


Hon förstår inte vad som är kul :o)
o husse han tycker bara att det blir bökigt o stökigt när dom är här.. 
Det är ju tur att Nevyn inte är busig i alla fall, 
han är lugn av sig, o säger till oss ibland när han tycker att vi busar FÖR mycket...
men vi håller ju bara på lite såhär... lugnt o fint väl?? 

 Vi springer ju inte runt som stollar i alla fall... bara först när dom kommer.. hihi :o)

Knasigt det blir med dom där filmsnuttarna då, dom hamnar ju lite som dom vill..  ja det är kanske inget för en vovve att hålla på med :o)
Tror jag leker lite med Nitro igen i stället, innan han ska åka hem.
voff voff



1 kommentar:

  1. Kattbajj som är så smaskigt!!!
    Och en mus...???? Skulle det vara äckligt??

    Jisses, så konstiga tvåbeningarna är!!

    Svansviftningar från Tesse och gänget!

    SvaraRadera