fredag 17 december 2010

Den här veckan..

började med en massa aktivitet i måndags.. 
Först var jag ute o åkte bil med Nitro o Nevyn, o sen följde vi med deras matte ut  i skogen.. 
När vi kom hem så sa hon till min matte.. 
-Du får ju sluta säga till din hund att stanna överallt..  Han springer ju upp på alla kullar o Stannar där.. 

Ja men man vet ju aldrig.. man kanske ska fotas. :o)
Som här... när jag o matte senare på dan gick en lång promenad nere vid älven...
Hopp Upp! sa matte när vi gick förbi några höbalar.
o det gjorde jag .. för jag är ju så Dutti. :o)

Det var så roligt att få springa runt där nere vid älven o nosa runt i snön.



Resten av veckan sen har inte varit så händelserik minsann.
Matte har jobbat natt o bara Sovit på dagarna.. såå trist.. 

Men i Tisdags kom i alla fall Styckan o Cupido o deras matte hit en sväng..  o då fick hon klippa mina klor o håret under mina tassar.. 
Hon är så bra på det säger Matte..
Men vet ni vad hon sa??.
-Ja ja, du är ju inte lika duktig som Aghamore än men.. 

ÄN. MEN..?!!  Hon förväntar sig alltså att jag ska bli det..??
Här har man att leva upp till minsann.. det blir inte lätt, som det killades när hon höll på att klippa håret mellan trampdynorna..



Men det behöves nog klippas för det lät som om jag hade steppskor på mig när vi kom hem från den där promenaden nere vid älven.. 

Lite snö har vi fått i veckan så man har ju i alla fall fått vara ute o hjälpa till att skotta.. skoj skoj..
Men mest har matte Sovit o då har jag haft lite tråkigt, men roat mig själv så gott jag kunnat med mina leksaker.

Idag har jag nog haft lite Nitroabstinens tror matte.. för jag har varit sååå dryg med kissarna :o)
Jag har på alla vis försökt att få igång dom på lite lek, slitit o dragit i skinnet på dom.
Dom var ganska tålmodiga.. men tills slut fick jag smaka på dom där spikvantarna..  uschamej, då skrek jag..

Har jag gjort nåt bus i veckan då??
Njaaa.. inte så mycket.. 
Bara rotat lite i soppåsen när matte var o handlade en dag.
Precis då när Cupido, Styckan o deras matte kom..
Hon såg vad jag höll på med men tog sig inte in här, så hon ringde till matte o sa..
-Fajer äter plast... 

 - O nu kommer han med en tub oxå.
Vilken skvallerbytta va :o)

Jag hörde ända in hur matte röt i telefonen o sa .. 
-Men säg NEJ! till han.. 
och
 -EN TUB!!???  Han har väl inte tagit den dyra tass-salvan nu...!!

Men Nä.. det hade jag inte.

Sen kom mormor ångandes med en nyckel o så var det slut på det buset :o)
o matte har lärt sig att skåpdörren in till soppåsen, den måste man kolla att den är riktigt stängd innan man lämnar mej hemma själv :o)

1 kommentar:

  1. Haha!! Bushund!!!

    Uppför Dej nu dessa dagarna innan Jul annars kanske Tomtajäveln glömmer Dej...!?

    (Skulle inte tro det, men för säkerhets skull...)
    Pöss på nosen!

    SvaraRadera