måndag 20 december 2010

POST

Jag har fått post..jag har fått post :o)
Idag fick jag ett sånt fint julkort från brorsan.. Tack brorsan.. 
Jädrar så Dutti du har varit o fotat dig..
Snö har du oxå fått såg jag..

Här kom det snö i helgen så vi var ute o skottade..
Eller som husse sa till matte.. -Jag skottade o du dokumenterade..
Ja så var det faktiskt. Husse skottade, matte knäppte kort o jag grävde i snön o nosade om där kunde va nåt intressant.


o så här fin blir man efter det.


Sen kom Nitro i helgen oxå så man fick busa lite =)
Men Nevyn han bara skäller på oss när vi busar..





I morse när jag jag o matte var ute på skogsrundan innan hon skulle åka o jobba, så filmade hon mej oxå.. men som tur var så blev det inget.. matte fattade inte vad som hände, det var bara borta..
Men tur för mej var det :o)
Hon var så taskig så hon filmade mej när jag hade tappat bort henne o sprang fram o tillbaks o letade efter henne. Tills slut fick jag syn på henne, fast jag såg ju inte att det var hon först.
Hon stod helt stel bakom en trädstam med telefonen riktad mot mej.. Jag blev ju oxå helt stel o stod länge o stirrade på henne.. till slut blev jag så skraj så jag började morra, men då började matte prata med mig så jag förstod att det var hon..
Men tur att jag inte fastnade på film,,. hihi... rätt åt matte.

Men DÅ ska ni bara veta hur taskig husse var en kväll när vi hade varit ute på kvällspromenaden..
Då brukar han släppa mig så att jag får gå lös upp för vägen o hem på gården här..
Men så kom ju aldrig husse den där kvällen så jag fick lov gå o leta efter honom.. 
Då hade ju han oxå gömt sig bakom ett träd.. o stod o lyste med ficklampan under hakan o upp på ansiktet..
Fattar ni hur hemsk han såg ut eller.. ??
När jag fick syn på han så ylade jag till o sprang skällandes hem..

Matte hon hörde mig ända in o undrade varför jag skällde.

Fy det var ett elakt bus tyckte matte... Nu får nog inte husse några julklappar med tomten..
Ska man få det så måste man va snäll.. Som Jag är.. :o)

Mattes vän o plutt o gosefis o.. jag det är mycket rart man är.. Så nog tror jag att tomten kommer till mej :o)


1 kommentar:

  1. Tack själv brorsan för det jätte jätte fina julkortet som din matte har gjort.Vad hon e
    duktig.(Tror inte att det är husse som är så
    pysslig,hmm hmm)
    I söndags var jag med till skogen och högg en
    julgran som vi skall ha inne? konstigt va.
    Min matte säger att vi skall hänga upp massa
    glitter och kulor, verkar spännande få se om
    det blir jag elle Våfflan (katten)som river ner
    granen först.Nu e det bara 1 dag kvar till jul-
    afton. Hoppas du får riktigt många hårda paket
    som lukar gott. Vov vov och God Jul på dig.
    Broran Rocky

    SvaraRadera