lördag 3 september 2011

Helg igen

oj vad tiden går..

Förra helgen var jag, Nitan, o Cupido  på kurs.. till Malungsfors.  
Ja Styckan var oxå med, men han tittade bara på oss andra.

Två hela dagar var vi där.. Så kul det var.
Fast före lunch låg vi bara i bilen o väntade medan mattarna hade teori, o lärde sig om vårat kroppsspråk..
Det tycker vi var bra, så dom fattar vad vi säger. Dom kan ju va lite tröga ibland.. :o) 
Fast dom hade ju inte behövt lära sig ALLT.. som t.e.x vilka knep vi tar till när vi tycker det är jobbigt o inte vill göra som dom säger :o)

Vi skötte oss i alla fall bra där i bilen medan vi väntade.. 
Jag o  Nitan fick sitta i samma bil.

o här tränar vi..
"hoppa in ut förrän man frågat o fått lov" 
  Ja ni ser väl vem som "frågar" :o)
Det var bara när kursen var slut på söndan o vi skulle sitta i bilen en liten stund medan mattarna pratade med kursledaren lite innan vi skulle åka hem, som vi gjorde ett litet bus.. :o)

Vi lyckades få åt oss mattes midjeväska från baksätet, o sen hade vi lite fest, på godiset som var där i :o)
Det var lite knivigt att få ur godiset, men det gick.. o mattes väska blev väl inte så himla fin.. 
Först fick matte skulden av Nitans matte som sa att det var hon som lagt Väskan där bak hos oss..
Men vi blev avslöjade för vi hade tagit bak en godispåse oxå, o den VISSTE matte att hon inte hade haft i väskan. 

Ja det var ju Nitan som drog bak väskan till oss.. det säger matte.. för Jag gör ju inte sånt :o) 

Nu var det ju inte så bra att Nitan åt mitt godis förstås, för han tål ju inte det..  men vi hade ju varit så duktiga.. o t.o.m suttit mitt i en hög med grisöron... UTAN att få ett enda av dom fast vi var duktiga o inte norpade nåt. utan väntade på ett "varsågod" 
som aldrig kom..?
Ja då måste man ju belöna sig själv väl.. :o)

Hur som helst så var vi duktiga på kursen.. o kursledaren var oxå väldigt duktig..
Det var en tjej som heter  Sabina o har företaget.. HUNDFORM
på hennes blogg kan ni se bilder på oss o läsa om helgen. :o)

I veckan har Nitan varit hos mej i två dagar, för hans matte är på semester.. 
En dag gick vi iväg till hockeyplan o busade
men matte passade på o  träna oss lite oxå..
 jag skulle följa matte o gå bredvid henne när hon gick, hit o dit o fram o tillbaka FAST Nitan sprang runt där .. 
o jag klarade det :o)
För jag har ju gått i massor med skolor nu :o)

Idag har matte städat o farit runt med dammsugaren här o jag har nyfiket följt med, för det kan ju komma fram försvunna leksaker när hon håller på med det där. :o)
Sen när hon var klar o hade torkat golven... 
Då åkte jag upp i badkaret.. hepp.
jag har klarat mig läänge från det nu..
Men nu är jag ren o fin.. ända tills jag gått i skogen i morgon i alla fall ..
Alltid hittar jag väl nåt blöthål.. :o)
Jag gillar verkligen våtmarker.. 
Det är så roligt när det låter klafs klafs så man får sån lust att bara kuta runt med en himlans fart..

Nä nu har jag nog inget mer att berätta idag..
Voff voff på er..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar