onsdag 14 september 2011

Sikken vicka..

Som husse skulle ha sagt :o)

Jag har lekt med Nitan varenda dag..
Så himla roligt vi har haft.

Matte tycker att vi är som två småbarn.. :o)
Vi är ute o busar o sen kommer vi en sväng när matte ropar.. för att sen skynda iväg i full fart ut o leka igen.. 

Vi springer runt i Full fart... brottas..  leker kurragömma runt husen o badar i dammen..
Men idag sa matte att nu får det baskemej vara färdigbadat för i år o så drog hon ur proppen ur dammen.. 

Matte har varit ute här o plockat o städat undan idag, o mitt i min o Nitans lek så ropade hon på mej o  jag skulle hjälpa henne ta fram grejer som hade hamnat under altangolven... 
Snäll som jag är så avbröt jag leken en stund o kom o hjälpte henne..
Jag plockade fram tre små plasthinkar, en pantburk o lite skräp.
Du är SÅÅ duktig säger matte då, o blir så glad.. :o)

Ja är jag inte en liten hjälpreda så säg..
Det säger matte i alla fall varje gång hon går förbi dom där buskarna där det nu ligger bark blandat med tidningspapper.. 
Hjälpsamme Jönsson kallar hon mig då.. :o)

Så har Nitan fått följa med mej o husse på skogsrundan på dagarna när han kommit hem från jobbet.
Idag följde matte med oxå för hon skulle plocka lite ris som hon skulle ha här ute till sitt pysslande..

o så var hon framme o viftade lite med mobilen oxå..

Åh, vad gott det luktade här då
Nitan kunde slita sig när matte o husse gick, men jag stod kvar en stund o nosade.. :o)

Nä nu ska jag nanna mig, jag har sprungit o lekt så mycket idag.
Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar