tisdag 23 augusti 2011

I helgen

har jag o husse varit hemma själva, för matte har varit iväg på shoppingresa.. 
Husse han påstod att jag hade sagt till honom att åka o köpa frolic o grisöron o ringa efter några pudeltikar för jag ville ha fest.. 
Jamen som han kan hitta på va.. tokhusse.. :o)

När matte kom hem så fick jag en ny monstemax ;o)
Den andra är det bara skinnet kvar på nu, o matte tyckte att jag haft så roligt med den så hon köpte en ny till mej.
Men nu hänger den på tork, för jag tog med mig den ut en dag :o)

Igår kväll gjorde jag ett litet bus oxå.. 
kompostpåsebuset  :o)
Men det går ju ALDRIG att ta sig nåt gott i den påsen utan att det märks. det är ju så jädrans mycket kaffesump där som sprider sig överallt när man gräver i påsen.. 

När matte fick syn på det så pekade hon in i skåpet o sa 
-Men Vad har du gjort där nu då?? Så där får du väl inte göra.. 
o jag skyndade mig att kasta mig på rygg med benen rakt i vädret.. jag såg att matte hade lite svårt att hålla sig för skratt, så hon var nog inte så arg.. 
Men jag skämdes ordentligt.. jag vågade inte ens gå o äta min mat när matte hade satt fram den o sa varsågod till mig.  Nä då sprang jag iväg o tryckte mig mot husses ben, o var alldeles tramsig.. :o)
Jag såg tydligen väldigt rolig ut för både husse o matte började skratta åt mig.. 
Husse frågade matte om hon hade skällt på mig :o)
men det hade hon ju inte, hon bara frågade vad jag hade gjort där o sa att man inte fick göra så..  men jag förstod ju att det inte var riktigt rätt, så jag skämdes verkligen.. 
Men ligger det köttbitar där o skåpdörren står lite på glänt då är det inte lätt att motstå den där påsen.. :o)

I kväll packade matte sin midjeväska med lite bajspåsar o godis o la ut min vattenflaska i bilen, o Då förstod jag att det var nåt kul på gång.. strax kom Nitan oxå.. tjohoooo alltså.. så glad jag blev o Nitan försökte hoppa ur bilen, men de fick han inte.. 
Så sen åkte vi iväg i varsin bil, till ett nytt ställe för mej,o där var massor med vovvar..
Vi skulle gå på hundpromenad.. o göra olika aktiviteter. 
Men jag får ju lite DAMP o kan inte koncentrera mig på vad matte säger när det blir sådär mycket runt omkring.. :o)

Herregud.. nästa gång ska jag ta en pannkaka med mig sa matte... så var de väl fasen om du inte ska va intresserad av mig....  

hihi.. undra om hon kommer att göra det.. :o)


En dag skulle matte knäppa kort på en blomma hon har i landet.. den enda som jag inte plattat till ännu :o)
När hon stod där o kikade i sin kamera för att knäppa så såg hon att jag kikade fram där...då skrattade hon o fotade mej i stället :o)
Ja men det BRUKAR ju alltid va mej hon ska fotografera ju, då tror jag ju att jag ska ställa mig o posera när hon tar fram kameran :o)

Matte tycker att jag är lite knäpp, men hon tycker om mej ändå..  Jääättemycket..  :o)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar