torsdag 4 augusti 2011

Godmorgon

sa jag till matte i morse o stoppade en hårig, mjuk o go boll i nyllet på henne :o)
 Fast matte tyckte nog inte riktigt att den var lika mysig som jag tyckte, men hon blev glad i alla fall :o)
För jag är en sån duktig pojke, en riktig klippa, mattes vän o allt vad hon nu kommer på när jag gör henne glad :o)
Sent i går kväll innan vi skulle gå o lägga oss så gjorde jag henne glad.. 
Hästarna som är här hade vält omkull sin vattenbalja så matte skulle gå o ge dom lite vatten så dom skulle klara sig över natten.. 
Lite mörkt var det så matte tog ficklampan med sig o jag fick följa henne så hon inte skulle vara rädd.. 
När hon sen skulle fylla på vatten i baljan så behövde hon båda sina händer till att lyfta dunken med, o visste inte hur hon skulle lösa det med ficklampan.. Men så fick hon visst en idé, o sa -Fajer.. kan du hålla den ? o så gav hon mig ficklampan.. o jag brukar ju bära hem den ibland när vi varit på kvällspromenad så det kunde jag.. sen sa matte... BRA.. o Stilla så..! 
Så där satt jag stilla med ficklampan o lyste åt matte när hon fyllde på vattnet.. Jädrar så glad hon blev då :o) 
VILKEN Klippa du är Fajer, sa matte när vi gick hem igen.. o så läste hon på med allt det andra oxå.. mattes vän, o Vilken duktig pojke, o hej o hå..  Ja jag blev lika glad jag :o)

I kväll fick jag ett riktigt tokryck här o tog en av mina mjukisleksaker o sprang ut med. Så sprang jag fram o tillbaka i full fart här ute o lekte..  
o rätt som det var så sprang jag upp på trappan o fick tag på soppåsen som stått där hela dagen o svassade iväg med den.. 
-Jahaa, ska vi gå med den nu sa matte o skrattade.. Då gör vi väl det..
Ja men  Hur länge hade hon tänkt att den skulle ligga där o skräpa..?

Viss är jag väl duktig ;o)
men nåt betyg från skolan har jag inte fått.

Nä nu ska jag nanna mig för man vet aldrig vad man ska hjälpa till med i morgon.. :o)
Natti Natti

2 kommentarer:

  1. Behöver du semester är du alltid välkommen till mig i Lund. Ja, jag vet att det är långt, men hade varit så roligt att träffa dig.
    Glada siliga hälsningar
    Bascha

    SvaraRadera
  2. Hallå igen Fajer, ska så klart vara soliga hälsningar... suck!
    Nu ska jag rappa på ut i trädgården och klippa gräset! Tyvärr får jag plocka mördarsniglar oxå... bläää
    KRAAAM

    SvaraRadera