tisdag 2 augusti 2011

Vad gör vi på våran semester?

Jo, vi har så fullt upp så matte orkar inte ens hjälpa mig med bloggen när kvällen kommer.
En dag var matte ute här o grävde o hade sig o jag roade mig själv o lekte lite. Jag är ganska duktig på det..
Sen fick jag följa matte till ett fik o fika, hon hade tagit med vovvekakor till mej så jag fick oxå fika :o)
Sen skulle hon plötsligt iväg o handla, o då fick jag hoppa av hos Nitan o vara där under tiden.. 
O det var ju jag nöjd med :o)
Vi busade o blev så trötta
Det är mycket intressant hemma hos Nitan
Sen när matte kom tillbaka så stannade hon där en stund o hjälpte Nitans matte att ha in hö som dom där hästarna ska äta i vinter..
Under tiden vilade jag o Nitan oss så snällt på gräsmattan..

En annan dag var jag med matte på en "bygdedag".. o det var lite jobbigt ska jag säga.. mycket folk o lite vovvar o sånt som jag blir så till mig av :o)
Men jag fick lov lära mig att vänta o ta det lugnt oxå.

När jag väntade på matte när hon stod i kö för att köpa mat, så var det några som bjöd mig på "kolbulle" en slags fläskpannkaka. 
Ja jag var ju inte trögbjuden precis, o jag passade på för jag trodde att matte inte såg.. men det hade hon gjort..
Ja ja.. gott var det i alla fall :o)
Sen hade dom nån konstig tävling där med några skumma små plastankor.. ankrace hette det.
Jag var allt lite misstänksam mot dom först
 men sen hjälpte jag faktiskt till att plocka upp dom, o hämtade dom som blivit efter lite här o där..

I går kväll gick jag på en lång promenad nere vid älven, tillsammans med Styckan o Cupido.
o idag har jag varit ut på ett äventyr.. 
Vi skulle åka o fiska, men det började regna o åska så vi fick åka hem igen.
Jag hann i alla fall bada lite där
 o springa runt o kolla av stället lite..
Det var ett nytt ställe som jag aldrig varit på innan.. Mycket spännande o skoj var det..
Matte säger att vi ska försöka åka dit igen en annan dag om det blir fint väder..
Nu ska jag i alla fall nanna mej få se vad vi ska hitta på i morgon.

Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar