måndag 7 mars 2011

Sökt o apporterat

har jag gjort idag.. alldeles själv :o)

I morse var jag först ute på en lång promenix med matte, men sen när vi kommit hem så tyckte mormor att jag skulle få va ute lite mer.
Så hon var ute här med mig o skottade undan lite snö, bara för att jag skulle få va ute lite.. snällt va :o)
Men sen försvann jag, så hon gick in o skvallrade för matte, som då kom ut med visselpipan o visslade jädrar i mej..
o då kom jag som ett skott, hem med det här till matte, o la på trappan :o)

Men VAD har du Fajer? undrade matte

Ja jag hittade det här i skogen bakom stugan.. jag vet inte vad det var, men matte ville ha det i alla fall..
Fast det kanske bara var för att inte jag skulle få ha det :o)

Är jag inte dutti då?? hittat o tagit hem alldels själv :o)
men jag vet inte riktigt vad matte tyckte, för jag fick inte va ute nå mer sen..
Inte var det väl ett bus???

1 kommentar: