tisdag 8 mars 2011

Det var nog ett bus.. det där med skinnet

Idag skulle jag få va ute med mormor när matte skulle sova för att hon hade jobbat natt.
Men jag var inte så lydig så mormor fick lov att väcka matte.. i smått panik gick hon in till matte o sa
-Han har nåt i munnen o jag får inte av honom det.. 
Då kom matte yrvaken ut på trappan, o lät inte sådär jätteglad när hon ropade 
- Fajer kom HIT!! 
Då var det bäst att pipa iväg till matte o spotta ut det man hade i munnen.. 
-Men Fajer, VAR hittar du sånt där sa matte när hon såg att jag hittat en till sån där skinnbit som jag kom hem med igår.
Mormor muttrade att jag inte fick va ute hos henne o så tog matte mig med in.
Sen fick matte på sig kläder i en rasande fart.. (tror hon var lite irriterad)
o så sa hon..
-Nu Fajer.. går vi o ser var du hittar sån där skit..!
Skit?? vadå skit?? mina FYND??

Sen pulsade matte iväg med mig ner i skogen här bakom stugan o sa att jag skulle visa henne..
Jädrar så kul, med matte pulsande där i snön :o)
Jag hoppade runt o grävde o grävde i snön, o matte stod o väntade o tittade.. men så sa hon..
-Men Fajer.. du har väl inte hittat det Under snön??

Jag tittade upp på matte o slickade mig lite om munnen så att det skulle se trovärdigt ut :o)
sen fortsatte jag att gräva runt..
men jag hittade faktiskt inget.. hon tror väl inte att jag tänker avslöja min hemliga ställen heller :o)

Roligt blev det i alla fall, att få ut matte i snön.. hihi.. 
Bus eller?? :o)
 


1 kommentar: